Klä en kurvig figur

monster1

Trådstartare
Hur klär man sig som kurvigt timglas utan att se a) ut som ett mjölkpaket/tält eller b)som en 50-tals pinuppa? När jag gått upp i vikt har den mesta av vikten satt sig på höfter, lår, rumpa och byst samt överarmarna. Innan var jag mycket smal och hade mer androgyna kläder på mig, vilket blir väldigt svårt när allt putar ut. :P

Hur klär man sig som kurvigt timglas utan att se a) ut som ett mjölkpaket/tält eller b)som en 50-tals pinuppa? När jag gått upp i vikt har den mesta av vikten satt sig på höfter, lår, rumpa och byst samt överarmarna. Innan var jag mycket smal och hade mer androgyna kläder på mig, vilket blir väldigt svårt när allt putar ut. :P

Jag kör alltid med figurnära kläder, tycker att jag bara ser tjock ut om det är lite oversize.

Bra underkläder i rätt storlek och kläder i rätt storlek :) Blir ju rätt lätt hänt att man köper för stora kläder för att dölja "valkarna" eller att man tränger i sig kläder med fel passform.
Själv har jag övergått till att bara ha leggings och klänning, oavsett väder. Och så kör jag figurnära, gillar inte oversize eller tält. Har själv former ungefär som du säger att du har, och har jag då en lös tröja så ser jag bara tjockare och fyrkantigare ut än om jag har en tightare överdel som visar att det är former.

Bra underkläder i rätt storlek och kläder i rätt storlek :) Blir ju rätt lätt hänt att man köper för stora kläder för att dölja "valkarna" eller att man tränger i sig kläder med fel passform.
Själv har jag övergått till att bara ha leggings och klänning, oavsett väder. Och så kör jag figurnära, gillar inte oversize eller tält. Har själv former ungefär som du säger att du har, och har jag då en lös tröja så ser jag bara tjockare och fyrkantigare ut än om jag har en tightare överdel som visar att det är former.
Jag älskar oversize, hängigt och slängigt. Men det fungerar inte så bra med den "nya kroppen" och när man klär sig mer figurnära är det bara bröst och rumba överallt känns det som. Mellantinget blir tantigt. Jag hittar inte alls rätt.

Jag tycker stretchiga jeans med riktigt hög midja är det bästa som finns. De håller in och formar på ett sätt som leggings inte gör. Jag håller i övrigt med de andra om att åtsittande funkar bättre. Jag brukar ha en tightare tshirt eller linne nerstoppad i byxorna och så en oversize öppen kofta eller skjorta till det.

Typ såhär (även om jag personligen är mer sneakerstypen :D:angel:)

595b4f5ae82d7b04a4f764a7de079a30.png

546872740.jpg

Jag tycker stretchiga jeans med riktigt hög midja är det bästa som finns. De håller in och formar på ett sätt som leggings inte gör. Jag håller i övrigt med de andra om att åtsittande funkar bättre. Jag brukar ha en tightare tshirt eller linne nerstoppad i byxorna och så en oversize öppen kofta eller skjorta till det.

Typ såhär (även om jag är mer sneakerstypen :D:angel:)
595b4f5ae82d7b04a4f764a7de079a30.png

546872740.jpg
Jo det är väll ungefär så jag ser ut idag.

Jo det är väll ungefär så jag ser ut idag.

Och det trivs du inte med?

Jag älskar den stilen! Men det är viktigt att kläderna sitter bra. Rätt storlek och passform är a och o för mig. Jag har också gått upp lite i vikt senaste halvåret och jag märker att mina jeans som innan satt perfekt behöver bytas ut till en större storlek. Nu klämmer de åt och skär in, inte direkt något som får en att känna sig fabulous :meh:

Och det trivs du inte med?

Jag älskar den stilen! Men det är viktigt att kläderna sitter bra. Rätt storlek och passform är a och o för mig. Jag har också gått upp lite i vikt senaste halvåret och jag märker att mina jeans som innan satt perfekt behöver bytas ut till en större storlek. Nu klämmer de åt och skär in, inte direkt något som får en att känna sig fabulous :meh:
Jag vill inte alltid ha tighta kläder, ibland vill jag liksom inte vara bröst och rumpa. Men det kanske bara är tält eller sexig som gäller när kroppen kurvar sig.

Jag vill inte alltid ha tighta kläder, ibland vill jag liksom inte vara bröst och rumpa. Men det kanske bara är tält eller sexig som gäller när kroppen kurvar sig.

Jag tycker verkligen inte att jag klär mig sexigt. Tycker du tjejerna på bilden är sexiga? Jag har nästan alltid vanliga stickade tröjor eller collegetröjor när jag jobbar dock. Varken oversize eller tight. Det kanske kunde vara något?

Åh vilken bra tråd... Nu är jag lite större än på bilderna..
Men det känns som jag bara har två alternativ också... Tighta kläder och då visa bröst och rumpa..
Eller inte tajta och då blir jag bara jättestor och ser stor och klumpig ut,,,
Det känns som man alltid "är en kropp."

Men det känns som jag bara har två alternativ också... Tighta kläder och då visa bröst och rumpa..

Det är ju det som är så bra med att ha en cardigan över för då kan man dra den om sig när man känner att man vill gömma brösten.

Fast som tjejen i mitten på bilden jag la upp, hon är ju inte bara ett par bröst men inte heller ”gömd”. Tycker det är den perfekta mellanvägen med lite lösare tshirt eller skjorta, fast nedstoppad i brallorna :)

Jag tycker verkligen inte att jag klär mig sexigt. Tycker du tjejerna på bilden är sexiga? Jag har nästan alltid vanliga stickade tröjor eller collegetröjor när jag jobbar dock. Varken oversize eller tight. Det kanske kunde vara något?
Ja, jag tycker det är både vackra och sexiga inte på ett negativt sätt. Men ibland vill jag inte vara det, ibland vill jag inte visa min kropp och det gick jättebra när jag var smalare men nu hittar jag inte dit. Antingen ser jag ut som min mamma eller så måste jag visa upp kroppen = ha figurnära kläder.

Förut kunde jag ha slängiga tröjor med stor ringning utan att det kändes som att jag blottade mig (det var ju bara bröstben som syntes) nu ger minsta ringning ett dekolletage. Jag är en storlek 40 ungefär och har gått från en 70B till en 70F.

Det är ju det som är så bra med att ha en cardigan över för då kan man dra den om sig när man känner att man vill gömma brösten.

Fast som tjejen i mitten på bilden jag la upp, hon är ju inte bara ett par bröst men inte heller ”gömd”. Tycker det är den perfekta mellanvägen med lite lösare tshirt eller skjorta, fast nedstoppad i brallorna :)
Bilderna var fina men tyvärr skulle de skjortorna inte funka för mig- de är för raka. Jag blir för stor om det inte finns någon passform. Och om det är passform ser jag mindre ut- men också mer kurvig dvs jag blir bara ett par bröst.
Ja jag har ofta klänning med leggings och kofta över. Men ibland på sommaren etc kan man inte ha kofta.

Usch jag avskyr de kläder man kan hitta ihandeln idag. Precis som nämnts ovan så ser man antingen ut som en säck eller så är allt slimmat så det avslöjar allt.
Just de där tajta byxorna är min mardröm. I många år har jag gått runt i mjukisbrallor för att slippa men det går inte riktigt just nu. Som tur är har jag arbetskläder på jobbet som jag drar på mig även vid kundbesök och liknande bara för att slippa det äckliga jeansen. Jag vill kunna köpa ett par vanliga raka byxor som sitter bra utan att vara tajta. Varför går det inte att göra det?
Tyvärr är min sömnadsskunskap på nivån laga saker så sy eget är inte riktigt min dröm även om jag tänkt på det. Numera är det ju dock nästintill omöjligt att hitta en tygaffär och när man handlar p nätet så framställs alltid tygerna som täta och bra för att sy byxor. När man sedan får hem det så är det sladdrig, löst slaget och därmed halvt genomskinligt. Jag som avskyr kjol är nu på nivån att jag börjat titta på vikingatida klänningar sydda i tjockt linne för att slippa eländet.

Jag själv tycker ju inte att jag blir bara tuttar och rumpa, men visst syns bysten betydligt mer om man har en G kupa än en B.
Dessa 5 olika modeller av klänningar är det som jag oftast bär, jag syr ju mina kläder själv, så det blir ju lite annat då, men det är olika modeller på allihopa, och det är enbart den sista som jag känner att jag är "tuttar". Den fjärde bilden är min "slapparklänningsmodell", lite lösare passform än dom andra, men fortfarande figurnära.
Jag tror det gäller att hitta rätt modell/stil och att det är en vanesak också, det här med att bära figurnära kläder.

13082647_10156838213730114_4887236083000470712_n.jpg
13138914_10156838213345114_5130373854506493781_n.jpg
17309640_10158371992345114_3460114769014917732_n.jpg
18952562_10158776666645114_728405688291004790_n.jpg
22089560_10159341547935114_3147644556985560114_n.jpg

Jag är kurvig, ganska smal midja, runda lår, överarmar och är dessutom kort. Jag samlar fett på överarmar, lår och rumpa.

Har aldrig kortärmat på mig, har jag det så är ärmen ungefär till armbågen, gärna med lite vidd. Den ärm som får överarmar att se fetast ut är en kort tight ärm som slutar mitt på överarmen. Holkärm är ju också väldigt osmickrande för fylligare överarmar om målet är att se slank ut (det är svårt att bära upp öht).
Man kan också lura ögat med tex kavajer med lite axelvadd, då markerar man axeln och sen ser man till att ha en ärm som inte är för tight så den stramar nånstans över överarmen. Det ger en snygg siluett!
Jag har aldrig tighta byxor som smiter åt över låren. Inte heller byxor i ridbyxmodell med typ lagda veck på låren som därefter smiter åt nedtill. Det funkar liksom inte. Tights tänker jag inte ens nämna ;) Har jag byxor så kör jag svarta med hög midja som sitter bra i midjan och sedan faller snyggt med lite vidd över benen. Då jag är kort så kombinerar jag med höga klackar som göms under långa byxben. Jag gillar färg, men mönstrade/färgglada/ljusa byxor förstorar. Då väljer jag hellre mönster och färger på överkroppen.
Har jag kjol så måste den sitta i midjan och över höften och därefter vara svagt utställd med ett bra fall efter höften. Plisserat förstorar oftast (även om det kan vara snyggt). Kjolar som slutar mitt på vaden är svårt, men snyggt. Har jag dessa kombinerar jag med höga klackar och en kortare överdel.

Riktigt tighta kläder har jag mycket sällan, men om det sker så väljer jag material med omsorg, jag undviker tunna trikåtyger.
Har plagg fickor är jag noga med vart de är placerade så att de inte fuckar upp passformen runt höfterna.

Jag själv tycker ju inte att jag blir bara tuttar och rumpa, men visst syns bysten betydligt mer om man har en G kupa än en B.
Dessa 5 olika modeller av klänningar är det som jag oftast bär, jag syr ju mina kläder själv, så det blir ju lite annat då, men det är olika modeller på allihopa, och det är enbart den sista som jag känner att jag är "tuttar". Den fjärde bilden är min "slapparklänningsmodell", lite lösare passform än dom andra, men fortfarande figurnära.
Jag tror det gäller att hitta rätt modell/stil och att det är en vanesak också, det här med att bära figurnära kläder.

13082647_10156838213730114_4887236083000470712_n.jpg
13138914_10156838213345114_5130373854506493781_n.jpg
17309640_10158371992345114_3460114769014917732_n.jpg
18952562_10158776666645114_728405688291004790_n.jpg
22089560_10159341547935114_3147644556985560114_n.jpg

Så otroligt fin du var i sista klänningen, jättesnyggt!

Nu har jag visserligen en ganska "märklig" kroppsform, med "större" byst (65G), obefintlig midja, lite höfter, breda lår och korta ben. Men det som jag tycker ser bäst ut på mig är lite halvtighta highwaistjeans, skjortor med ränderna på längden och därunder ett linne som "plattar till" bysten lite ovanpå bhn, samt kavaj över alltsammans. Det framhäver min obefintliga midja, döljer min byst och highwaistjeansen får mina prinskorvar till ben att se lite längre ut.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka