Kittliga hästar

M

ma44iin

Hej!

Jag har ett problem med mitt sto.
Hon hatar när man ska rengöra henne mellan bakbenen.
Så fort man kommer i närheten av hennes kön så försöker hon sparka... Jag vet inte riktigt om det är för att hon är kittlig eller om hon bara är tjurig och inte vill att man ska vara där och tvätta.

Är det någon som har ett bra tipps på hur man kan få bort detta betende?

Kramar Malin :)

Sv: Kittliga hästar

Hon tycker antagligen inte om att du är där och pillar, jag tror inte alls att hon är kittlig. Var där varje gång du ryktar så hon vänjer sig.

*kl*
min kompis har precis samma problem, funkar vänskapsleken?

Jag har haft ett sto som var så, hon accepterade inte beröring på så många ställen alls i början när jag hade henne... Vet inte vad hon varit med om. Men jag använde mig av De sju lekarna och jobbade mycket med förtroendet. Sen fick jag röra henne överallt. Hon gillade aldrig att jag höll på vid skapet och under magen, men hon accepterade det och stod still. Så för mig funkade det.

Jag har haft ett sto som var så, hon accepterade inte beröring på så många ställen alls i början när jag hade henne... Vet inte vad hon varit med om. Men jag använde mig av De sju lekarna och jobbade mycket med förtroendet. Sen fick jag röra henne överallt. Hon gillade aldrig att jag höll på vid skapet och under magen, men hon accepterade det och stod still. Så för mig funkade det.

då ska jag skriva ut det till min kompis :idea: :bow:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
711
Senast: tara
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 313

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka