Kissnödig när jag rider!

Status
Stängd för vidare inlägg.

havreflinga

Trådstartare
Hur funkar det för er andra gravida när ni rider? Jag trodde att jag skulle kunna rida långt in i graviditeten. Visserligen kan jag rida, och gör det fortfarande, men det känns ganska obehagligt mestadels, för efter bara några minuters skumpande blir jag kissnödig, och då känns det som om jag måste kniiipa för att inte kissa på mig. Särskilt i trav. Skritt går bra och galopp går hyfsat.

Om jag stannar och kissar kommer det bara några droppar, och efter fem minuter känner jag mig lika kissnödig igen. Suck!:mad:
 
Sv: Kissnödig när jag rider!

Samma slutsats som jag har dragit, skritt och galopp funkar bäst, travar nästan bara när jag rider ut, i ridhuset blir det mest skritt och galopp!
 
Sv: Kissnödig när jag rider!

Vilken vecka är du i?
Kissnödigheten är liksom olika i olika veckor, den kommer och går.
Dessutom så bör du nog kolla så att du inte har en urinvägsinfektion.
Jag red upp till vecka 36 när jag väntade första barnet och till vecka 20 när jag väntade det andra.
För efter det så fick jag sammandragningar och hotande förtidsbörd.
 
Sv: Kissnödig när jag rider!

Har slutat rida den här gången och även slutat att köra shettisen pga min kissanödighet!
Red till v.32 tror jag.. ja väldigt lugnt då...
Men det var en plåga.
Förra gången så körde jag shettisen tom samma dag som förlossningen startade, men då var det sommar och det var bara att hoppa ur kärran och kissa i skogen och så kunde man fortsätta, det går ju inte nu med skoteroverall, foglossningsbälte och massa minusgrader ute så man förfryser rumpan :smirk: ...

Just nu är det en plåga att vara i stallet öht, blir kissanödig direkt när jag gör något... och även om det bara tar 15-20 minuter att göra klart hela stallet så är det plågsamma 10-15, för då är jag kissanödig KONSTANT och man måste verkligen hålla sig, och då får jag sammandragningar för att jag går och spänner mig istället :smirk: .

EN sak vet jag, OM det blir ett tredje barn, då blir det höggravidiet på sommaren om jag så ska få hålla på i 10 år för att få till det ;)
 
Sv: Kissnödig när jag rider!

Tokmaja skrev:
EN sak vet jag, OM det blir ett tredje barn, då blir det höggravidiet på sommaren om jag så ska få hålla på i 10 år för att få till det ;)
Och om jag får ett barn till hoppas jag att jag får vara höggravid på vintern igen - så himla skönt att slippa frysa! Jag var som ett element hela vintern, jag som är en fryslort annars :)
 
Sv: Kissnödig när jag rider!

ja det kan jag ju i o f hålla med om är en fördel :) ! Använder ju knappt vantar om det inte är mer än -5 typ och jag som annars har vantar från +5 *s*!
MEN att kånka på alla vinterkläder och vinterskor.. nej fy fasen.
Tacka vet jag sommaren, en lätt sommarklänning bara och några svalkande dopp så mådde man ju toppen :banana: !
 
Sv: Kissnödig när jag rider!

havreflinga skrev:
Hur funkar det för er andra gravida när ni rider? Jag trodde att jag skulle kunna rida långt in i graviditeten. Visserligen kan jag rida, och gör det fortfarande, men det känns ganska obehagligt mestadels, för efter bara några minuters skumpande blir jag kissnödig, och då känns det som om jag måste kniiipa för att inte kissa på mig. Särskilt i trav. Skritt går bra och galopp går hyfsat.

Om jag stannar och kissar kommer det bara några droppar, och efter fem minuter känner jag mig lika kissnödig igen. Suck!:mad:

Huuur har jag kunnat missa att du är gravid :eek: :eek: !!!!!!!!!!!

GRATTIS till er båda :banana: :banana:

Jag hade samma problem... ridning gick inte, det var bara att traska med hästen istället....:angel:

Hälsa pappan :)

Kram på dig...:love:
 
Sv: Kissnödig när jag rider!

havreflinga skrev:
I vecka 23 borde det vara lugnt.
Första veckorna så ligger barnet där blåsan borde vara, sedan så åker det upp och ger mera plats för blåsan, för att sedan åka ner igen på slutat och göra båsan platt de sista 8 veckorna.

Men din magen kanske inte har kommit upp så mycket ännu?
Ser du gravid ut eller inte särskilt alls?
Om du inte ser något vidare gravid ut ännu, så kan barnet fortfarande vara kvar nere i bäckenet och då så blir det enklare strax när det kommer upp.
 
Sv: Kissnödig när jag rider!

Inte_Ung skrev:
I vecka 23 borde det vara lugnt.
Första veckorna så ligger barnet där blåsan borde vara, sedan så åker det upp och ger mera plats för blåsan, för att sedan åka ner igen på slutat och göra båsan platt de sista 8 veckorna.

Men din magen kanske inte har kommit upp så mycket ännu?
Ser du gravid ut eller inte särskilt alls?
Om du inte ser något vidare gravid ut ännu, så kan barnet fortfarande vara kvar nere i bäckenet och då så blir det enklare strax när det kommer upp.

Åh jo, jag ser gravid ut! Men du kanske hade tur, för så ovanligt verkar inte mitt problem vara. Jag har frågat på ett forum för gravida, och många hade samma problem, oavsett vilken vecka de var i. Fram till vecka 18 hade jag inga större problem med kissnödigheten. Jag tävlade till och med i dressyr i vecka 17. Det skulle aldrig gå nu. Jag skulle vara helt grön i ansiktet efter programmet!:crazy: :D
 
Sv: Kissnödig när jag rider!

Inte_Ung: Vissa har ju svårt att inte kissa på sig även när de inte är gravida, utan bara galopperar lite extra fort... ;)

havreflinga: Grattis! Vad kul med en liten på väg. Det där med vad man kan och inte kan göra under graviditeten verkar visst variera ganska mycket... Du får hålla dig till skritt och galopp, eller lära kusen tölta.
 
Sv: Kissnödig när jag rider!

Jo, fast om jag stannar och kissar, så höjer det nivån i vår badsjö.
Det är en mindre vårflod.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 379
Senast: Fiorano
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 927
Senast: Bapelsin
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 564
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 054
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp