Kisseri problem...

AnnaPanna98

Trådstartare
Jag har hört av vallacker kan ha lite problem med sitt kisseri....

Som min häst kissar alltid vid intag från hagen, sen efter ridtur.
Men nu kan han kissa ca 3-4 ggr bara under en timma.
Stönar som bara den och försöker "klämma" ut kisset.
Det kommer inte mkt varje gång.
Undrar bara om hästar kan ha typ urinvägsinfektion som människor, eller vad det nu kan vara för problem.
Han har ingen feber.
Ska man kanske ringa och rådfråga med en veterinär om en penicilinkur?
Är det någon som har varit med om detta kissproblem med era hästar så är jag tacksam för lite tips!:confused:

Sv: Kisseri problem...

Låter som att det kan vara urinvägsinfektion som du skrev. Råder dig till att ringa vet. snarast.

använd sökmotorn.:)
Jag hade samma problem på min för ca 3 veckor sedan och gjorde en tråd om det. Han hade en smegmasten vid urinrörets mynning. Stor, men efter att jag fick bort den så var problemet löst.

Hej!

Kan mycket väl vara urinvägsinfektion.

Min kompis häst gjorde nånting liknande, han gick och småskvätte hela tiden och stönade när han kissade. Dessutom såg dom blod i urinen. Han fick åka till klinik och bodde där nästan en vecka. Dom hittade ingen urinvägsinfektion, men en väldigt inflammerad urinblåsa med sår på.. Lite hippotrim så blev han bättre.

Kolla hos vet. omgående skulle jag vilja tipsa om.

/ Lavinia

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 138
Senast: Habina
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 660
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 157
Senast: cf234k
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 061
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar