kissen vill inte ut!

T

TaylorSwift

Är det normalt att kattungar/vuxna katter inte vågar gå ut?

Kissen var ca 15veckor när vi började vänja henne och visst har det gått bra! vääääldigt feg i början men innan jul var hon ute ca 30min innan man hörde att hon var utanför dörren och skrek.

Men nu hinner man inte släppa ut henne innan hon vill in! vad ska jag göra?:crazy:

Sv: kissen vill inte ut!

Låta henne vara inne, varför tvinga ut en katt som inte vill? Låte henne bli större och mogna på sig lite till.

Är det normalt att kattungar/vuxna katter inte vågar gå ut?

Kissen var ca 15veckor när vi började vänja henne och visst har det gått bra! vääääldigt feg i början men innan jul var hon ute ca 30min innan man hörde att hon var utanför dörren och skrek.

Men nu hinner man inte släppa ut henne innan hon vill in! vad ska jag göra?:crazy:

Det är inte så konstigt om de inte vill gå ut på vintern när det är kallt. Vår ena katt är sån, hon avskyr snön (kallt om tassarna!) och är ute bara korta stunder när det är vinter. Låt henne vara inne om hon hellre vill det, när sommaren kommer och det blir varmt så kanske hon trivs bättre ute!

Tycker hon är för liten att vara ute vid 15 veckor. Möjligen i sele. Vänta tills det blivit vår. :)

Nu blev det lite missförstånd:D jag var nog lite otydlig

Vi började vänja henne när hon var 15veckor, alltså vi öppnade altandörren och hon fick gå ut bäst hon ville och hon tyckte det var jättekul! Nu är hon ca 25-30veckor och helt plötsligt ville hon inte gå ut, jag vet inte om hon blivit rädd för något eller så men hon brukar stå vid dörren och skrika men när man öppnar så vill hon bara sitta och titta och eftersom det är kallt ute nu och vi inte vill släppa ut värmen så kan vi tyvär inte låta henne sitta där:(

Men ni har nog rätt att hon tycker det är lite för kallt och slaskigt ute nu för en liten prinsessa som hon:D

hon kanske vill vara ute längre om hon har sällskap? ni stannar inne och hon sitter utanför , det tycker hon säkert inte heller är så kul!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 915
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 447
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 220
Hästvård Hej! Jag har en ponny valack på 15 år. De två senaste somrarna har han alltid i slutet av juni och under juli börjat kissa otroliga...
Svar
14
· Visningar
2 478
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama