Kissen bara kräks ???

H

humlanotrocadero

Vår katt har kräkts varje natt i snart två veckor nu:(

Vi trodde först han fått i sig något men han fortsätter kräkas hela tiden, han kräks til 98 % bara på natten, eller vid 04.00 ungefär och ibland jätte jätte massor.
Han fortsätter dock att bajsa i sin låda ock kissa såklart.

Klart vi ska ta honom till veterinären men han har absolut inte ont någonstans och är precis som vanligt i hummöret, världens gladaste och gosigaste:love:
Det är en perser på 6.5 år kastrerad har alltid varit otroligt frisk, han är rund o fin i hullet.
Han är endast inomhus och går ibland ut på gården, han äter både mjuk och hård mat.
Han rakas så det är absolut inte hår han kräks upp:confused:

Någon som kan gissa på något?

Sv: Kissen bara kräks ???

En katt som kräks så länge måste till vet, risk för uttorkning. Kissekatten kan ha stoppat i sig något olämpligt som inte kommer ut... Lycka till,

Men han kissar precis som förut?

Well jag har läst på internet att man föreslog torsk, jag har gett endast det sen igår o det är första natten på 2v han inte kräks, visserligen fick han väldigt lite torsk och han kan ju även spy på dagen man jag känner mig lite gladare i alla fall.

2 veckor är väldigt lång tid! Tycker du ska ringa o rådfråga vet med en gång, bara utifall att.

När någon av mina katter börjar kräkas får de hålla på max 1 dag om jag inte märker någon förändring. Är det hårbollar som inte kommer upp brukar man märka det. Men, som nu när båda katterna fick nån form av maginfluensa (kräk + lösa magar) fick de vara utan mat runt ett dygn för att sen långsamt börja med kokt fisk o sedan dryga ut den med vanliga maten. De svarade väldigt bra och magarna kom sen igång som vanligt på dem. Detta gick över på 2-3 dagar.

En katt som kräks eller inte är sugen på mat ska tas på allvar. Dels kan den bli uttorkad sen kan det ju vara något organ inne i kroppen som inte är som det ska...

Kontakta veterinär snarast..

Har själv en katt som kräktes endast nattetid i början efter 3 dagar även på morgonen. Åkte in till veterinär, vätskade upp honom fick specialmat och Santac, mot magen.

Hjälpte i 11 dagar, sedan började han om. Var in igår och de tog blodprov alla värden låg bra och han har troligen en långdragen infektion som han nu behandlas mot.

Men din katt kan ju ha något allvarligare, njurfel t.ex. Hellre åka till veterinären en gång för mycket än för lite.

Katten har bara fått kokt torsk nu i 4 dagar, han har inte kräkts sen dess :)

Lite dyrt i längden bara.. men jag ska börja blanda med vanlig mat snart o se hur det går.

Tack för alla svar

Liknande trådar

Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
4 409
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 162
Senast: Shenzi
·
Katthälsa Jag har stora problem med min hon katt. Hon föddes ensam utan syskon, inga döda kattungar föddes utan bara hon. Hon är korsning...
Svar
17
· Visningar
3 058
T
Övr. Katt Jag blir tokig på henne... så tokig så att jag snart faktiskt gör mig av med henne. Hela huset är ju redan avsprärrat för att jag är...
2
Svar
29
· Visningar
6 148
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar