kissar på altanen

PiperGarden

Trådstartare
Våran ena katt (steriliserad honkatt 12 år) har sen några veckor tillbaka börjat "markerings-kissa" på altanmöblerna och dynorna på altanen. Det har aldrig hänt tidigare (har haft henne sen hon var bebis) och hon verkar inte ha några som helst fysiska problem. verkar helt enkelt vara revirmarkering. Familjen (jag har inte varit här så mycket på sistone) säger att en hankatt har strukit omkring här på sistone, bla gått in genom kattluckan och ätit upp våra katters mat på natten. Kan min katts kissande kanske bero på att han varit där och kissat först? Vad ska man isf göra åt problemet? (vi har handdukar över dynorna, våra 2 katter brukar ligga där och sova) Kan ju inte gärna spreja nåt som skrämmer bort den andra katten, eftersom vi själva har katter... :crazy:
Några idéer?

Sv: kissar på altanen

Det är hennes sätt att visa att altanen är hennes, det bästa är att försöka skrämma bort den andra katten, lägg dig på lur och skräm den , spruta vatten eller kasta typ något efter den. Jag har samma problem, men nu håller sig den katten borta och det har blivit lugnt med kissandet. Min katt markerade även inomhus. :crazy:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag behöver hjälp med vår Loke nu. I somras hade vi katterna ut lite på altanen. Visade sig då att det går en hankatt i området som...
Svar
4
· Visningar
1 757
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag varnar för ett långt inlägg, men skulle behöva lite tips och råd från er om vad det kan bero på och vad jag kan göra åt det. Jag...
Svar
6
· Visningar
3 117
Senast: Beckie
·
C
Katthälsa Vet inte vad jag ska ta mig till. Närmar sig kanske bristningsgränsen för mig snart(mår inte bra psykiskt nämligen). Detta är min...
Svar
9
· Visningar
3 587
Senast: Cheeserica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama