Kissar o bajsar inne..hjälp?!

L

Lanz

Vi har två blandrashundar tikar 5 o 3 år som det aldrig varit problem med innan. Men efter att vi flyttat till större hus har dem börjat kissa inne och nu även bajsa inne. Kan detta vara i ren protest för att dom inte vill bo här? :( Vi har bott här nu i snart två år.
Har ni förslag på hur vi ska "bota" detta beteende?

Sv: Kissar o bajsar inne..hjälp?!

De tycker nog att det är så stort så att de inte känner att de förorenar inne! Begränsa deras utrymme och låt de inte springa i hela huset ensamma. Är det särskilda rum eller utrymmen de utnyttja som toalett så stäng av just där.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
935
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 721
Senast: Tualma
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 852
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar