F
Fantasi
hästen jag har på prov har efter många om och men lugnat ned sig och landat.
Han kan nu stå inne ensam i boxen utan att stressa bort.
men nu har jag hittat ett annat problem..
jag tycker inte att han kissar som en normal häst..
när jag tar in jonom i boxen kissar han nästan meddetsamma, ibland bara lite ibland hyfsat men aldrig som en "vanlig" häst vad jag sett i alla fall. sen kan det gå 10 min så ställer han sig i kiss-ställning igen för att trycka ut en lite skvätt igen.. jag tycker mig se dessa småskvättar ofta..
boxen har aldrig normala(stora) pissfläckar men därimot ser det ut som han har kissat ordentligt i hagen på vissa ställen.. jag vet inte vad jag ska tro, jag är rädd för att det skall vara urinsten eller urinvägsinfektion..
vad kostar det att kolla upp (atg) och hur går dem till väga?
Prognos om det skulle vara något av ovanstående?
hästen är en 9 årig vallack
Han kan nu stå inne ensam i boxen utan att stressa bort.
men nu har jag hittat ett annat problem..
jag tycker inte att han kissar som en normal häst..
när jag tar in jonom i boxen kissar han nästan meddetsamma, ibland bara lite ibland hyfsat men aldrig som en "vanlig" häst vad jag sett i alla fall. sen kan det gå 10 min så ställer han sig i kiss-ställning igen för att trycka ut en lite skvätt igen.. jag tycker mig se dessa småskvättar ofta..
boxen har aldrig normala(stora) pissfläckar men därimot ser det ut som han har kissat ordentligt i hagen på vissa ställen.. jag vet inte vad jag ska tro, jag är rädd för att det skall vara urinsten eller urinvägsinfektion..
vad kostar det att kolla upp (atg) och hur går dem till väga?
Prognos om det skulle vara något av ovanstående?
hästen är en 9 årig vallack