Kissar inne...

Tweety1985A

Trådstartare
Vår lilla katt kissar inne, oftast på saker som ligger framme, typ dukar, väskor, tidningar. Tror d e nån slags protest, eftersom hon flera gånger kissat direkt efter att vår andra katt har fått lite uppmärksamhet. Så d kan va nån slags protest, men hur 17 får man henne å sluta??? e ju inte så roligt precis... :confused:
Hon e 8 månader, å går på lådan, men ibland får hon ett ryck å kissar nån annanstans...

Sv: Kissar inne...

Är hon kastrerad? Okastrerade honor kan kissa överallt när det passar dem, och hon är ju i rätt ålder för att börja löpa.
Annars är det nog tyvärr så att hon känner sig försummad och protesterar därför. Då får ni jobba på att hon alltid ska känna sig delaktig, förhoppningsvis försvinner svartsjukan när hon blir äldre och tryggare (8 mån motsvarar ju kattens tonår, och hur många tonåringar beter sig inte konstigt åt pga osäkerhet och förvirring över att bli vuxna?)
Men som sagt, är hon inte kastrerad så orda det så fort som möjligt, ju fortare man tar tag i problemet, desto mindre risk att det blir en vana.

Min systers katt, 6-årig kastrerad hankatt kissar inne ibland och det verkar också vara som protest. Speciellt när han haft semester hos våra föräldrar och sen sen kommer hem igen så kissar han på golvet, gärna i badrummet eller hallen. Han fick en kattkompis för ett tag sen och då blev det ju lite värre.... :(
En veterinär tipsade om en produkt att plugga in i ett vägguttag som sen avger hormoner som katterna gillar och reagera positivt på. (inte helt insatt i hur det fungerrar) Men då blev det bättre i alla fall.
Vet ju inte om det skulle fungera i det här fallet, men tänkte att jag borde dela med mig av informationen! :)

Lycka till med din katt!

Feliway heter preparatet. Funkar bra ibland, inte alls ibland, kostar mycket :crazy: Räcker det inte med att kastrera kan det vara värt att prova.

Men hon får ju ALL uppmärksamhet... :confused:
D e snarare den stora katten som borde känna sig försummad (fast hon e väldigt bestämd me när hon ska kela). Den lilla får alltid va delaktig i vad vi gör, men så fort den stora får minsta lilla klapp, så blir hon sotis... :confused:

Liknande trådar

Katthälsa Jag behöver hjälp med vår Loke nu. I somras hade vi katterna ut lite på altanen. Visade sig då att det går en hankatt i området som...
Svar
4
· Visningar
1 800
Senast: cirkus
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 985
Senast: mackan
·
Katthälsa Jag har varit iväg på en "minisemester" i några dagar, utan katterna. När jag kom tillbaka berättade mina föräldrar att den kattsäng jag...
Svar
4
· Visningar
1 271
Senast: Sasse
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 457
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Bruksprovet 2025