Kissar blod..

Sv: Kissar blod..

Säkert njursten. Du måste åka omedelbart. Vet katter som har dött en ond grym död för att man väntade för länge. Det blir stopp i urinröret. Stenarna måste opereras bort. Sedan kommer du att få byta torrfoder som är bra för hankatter.

Herregud, det är väl självklart vad du ska göra?!

Åk in med honom till veterinären på stört!

Har varit till veterinären och fått antibiotika..men kan man göra något för att hjälpa honom, han ser så hängig ut:cry:

Tror inte att du varit till någon veterinär. Hade du varit där så hade dom opererat på stört. För det går inte bort med antibiotika. Det måste tas bort för det täpper till urinröret.

Jag har visst varit till veterinär och fått recept på antibiotika, skit i å svara om du bara ska va negativ, tror du inte jag vill min katts bästa eller:crazy:

Ring veterinären igen eller ännu hellre, ÅKT TILLBAKA! Veterinärer är expertis, bukefolk glada amatörer. Kontakta alltid veterinär om katten är dålig eller inte svarar på behandlingen som den ska.

Breakdance skrev:
Jag har visst varit till veterinär och fått recept på antibiotika, skit i å svara om du bara ska va negativ, tror du inte jag vill min katts bästa eller:crazy:
Hann du dit och hem på 45 minuter? :crazy:

Om katten är så dålig så ska den läggas in, ring klinik.

Hoppas att du har vart med katten hos veterinären!?!!

Om den har urinsten eller liknande så är det JÄTTE SMÄRTSAMT för katten & den kan dö om den inte får behandling DIREKT!! Min katt hade urinsten & har legat inne på klinik 2 omgångar med dropp, kateter, blivit spolad mm för att få bort 'stenarna/gruset', har sedan kommit hem efter ca 1 vecka med antibiotika. Är det urinsten så hjälper inte enbart antibiotika. Men den kanske bara hade en infektion? Eller vad sa veterinären? Min fick det strax efter hemkomsten från kliniken & fick då enbart antibiotika hemma. Men som sagt har den urinsten så måste det mer till än antibiotika DIREKT!!!

Prosit skrev:
Hann du dit och hem på 45 minuter? :crazy:

Om katten är så dålig så ska den läggas in, ring klinik.
isåfall måste det har varit en väldigt närliggande veterinär med inga patienter före....:angel:

Hakade upp mig på en sak du krev...nämligen detta:
tror du inte jag vill min katts bästa eller

Sitter man och söker hjälp på ett internetforum om katten är så dålig som du beskriver, nej då vill man inte sin katts bästa. Tar man inte då och rådslår med sin veterinär ???

Det förstår ni väl. Hon väntade för länge med att åka. Antagligen har katten blivit sjukare pga urinsten. Helt sjukt är det. Sitter här och frågar i stället för att tänka på kattens bästa och åka direkt. Det förstår man väl att det är något allvarligt fel om katten kissar blod. Hoppas du inte behandlar din häst (om du har någon) likadant.

Nu råkar de vara så att jag hade varit till veterinären när jag skrev första inlägget här, dom sa att det var en liten infektion och han fick antibiotika, efter fyra dagars behandling skrev jag den här tråden och tänkte att de kanske finns något man kan göra för att underlätta för katten, men eftersom ni bara tror att jag är ute efter att plåga katten så skiter jag i er nu..förstår faktiskt inte varför ni tror att jag inte skulle bry mejj om honom. Sen förstår jag inte varför du ska dra in hästar i en "katt-tråd" gå du in och kolla mina andra inlägg så ska du se att jag tar hand om alla mina djur. Jag valde inte buke istället för veterinären!

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 153
Senast: Googlarn
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
467
Senast: Elbe92
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama