Kissande hankatt

H

hundar

Har en bekant som har en avelskatt hane. Hanns hona är dräktig o ska ha om ca 1 månad. DÅ har hanns avels hane helt plötsligt börjat kissa inne? Har en teori. Kan det vara så att den dräktiga honan är så dominant att hankatten helt enkelt inte vågar kissa i deras gemensamma kattlåda?

Han har inga andra katter hemma utan bara dessa två som alltid varit ihop.

Sv: Kissande hankatt

Problemet sitter nog i för få toalådor...be dom skaffa minst en låda till i en annan del av huset/lägenheten.

Om nu hanen har blivit påkommen med att kissa kan de även bero på revirmarkering. Hanar som fått para några ggr börjar i regel skvätta om de inte började med de i samband med könsmognaden..

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, honor, båda kastrerade. Efter sommaren slutade den ena att kissa på lådan. Jag har provat allt, fler lådor, annan...
Svar
2
· Visningar
407
Senast: MajaKattis
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
994
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
3 028
Senast: Vovve
·
Katthälsa Har dykt upp ett problem här hemma med våran 8 månaders kattunge, hona, kastrerad, innekatt. Söker efter någon med samma eller liknande...
Svar
0
· Visningar
847

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka