Kissande hankatt

H

hundar

Har en bekant som har en avelskatt hane. Hanns hona är dräktig o ska ha om ca 1 månad. DÅ har hanns avels hane helt plötsligt börjat kissa inne? Har en teori. Kan det vara så att den dräktiga honan är så dominant att hankatten helt enkelt inte vågar kissa i deras gemensamma kattlåda?

Han har inga andra katter hemma utan bara dessa två som alltid varit ihop.
 
Sv: Kissande hankatt

Problemet sitter nog i för få toalådor...be dom skaffa minst en låda till i en annan del av huset/lägenheten.

Om nu hanen har blivit påkommen med att kissa kan de även bero på revirmarkering. Hanar som fått para några ggr börjar i regel skvätta om de inte började med de i samband med könsmognaden..
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
790
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 905
Senast: Vovve
·
Katthälsa Har dykt upp ett problem här hemma med våran 8 månaders kattunge, hona, kastrerad, innekatt. Söker efter någon med samma eller liknande...
Svar
0
· Visningar
833
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 733
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp