kissa i sängen

C

corith

Nu har allt ordnat upp sig mellan kattungen och mina vuxna katter.
Men, kattungen har fått för sig någon pervers liten grej.
Kissa i sägen. Inte när man är borta, utan när man ligger i den.
Varför?
Och hur får man henne att sluta?
Jag har tänkt att man kan ha en kattlåda i sängen medans man är i den. Jag sover med stängd dörr nu, och har dörren stängd hela dagen när jag inte är hemma för säkerhets skull.

Sv: kissa i sängen

Hur gammal är kattungen? Har den fått vara med sin mamma tills den var 12 veckor gammal och har fått rutin på toalettbesöken?

Jag skulle ha provat att ha flera kattlådor lite varstanns i lägenheten/huset i början. Det kan oxå vara så (eftersom du hade flera katter såg jag) att det blir upptaget på toan och i panik blir sängen det bästa alternativet. Katter vill sällan att skvätter om benen och de vill kunna "gräva" igen efter sig. Jag hade en gammeltant som hade väldigt låg gräns för när hon ansåg lådan vara skitig. Då kunde det hända att hon satte sig på fel platser. Skötte jag mig så skötte hon sig, så att säga!

Nåja, hoppas något av tipsen hjälper! Aldrig kul att ha en katt som gör det på andra ställen än i toalådan...

// T

Sv: kissa i sängen

Katten är väl ca. 11 veckor, min kompis tog den när den var 7-8 veckor nått. jag protesterade som faaan, men min kompis tyckte inte att det var nått fel, dom hade ju tagit katter hem till sig som hade varit fyra veckor.

Har funderat på det, men bor i kollektiv, och det är ju inte alla som uppskattar detdär med kattlådor..

Det känns som att hon kissar på pin jävelskap. Hon gräver ju inte ens igen efter sig, utan bara kissar, lägger sig brevid och tvättar rumpan.

Ja, absolut, jag ska försöka sätta ut fler kattlådor, bara för att testa. :)

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 812
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 575
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 389
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar