Kiss på lakanen!

D

Dark_Dream

Hej!

Min katt har åtskilliga gånger kissat ner våra lakan. Och det spelar ingen roll hur många gånger man tvättar dem, det är numera efter kastrering, det enda stället han fortfarande kissar på.

Har läst att man ska kunna ta bort kisslukten med ättika. Men hur? ska man hällsa på lakanen i maskinen, istället för sköljmedel eller vad? :confused:

Hjälp mig!

Sv: Kiss på lakanen!

Ja, man kan hälla ättika i tvättmedelsfacket, häll i ett litet glas ungefär. Det borde ta bort lukten! Lycka till o hoppas att han slutar kissa i sängen! Håll alltid dörren stängd in till sovrummet...

Jaha, jag hällde lite på lakanen i tvättmaskinen och sen självmedel och tvättmedel i facken... :D Och det funkade faktiskt ganska bra det med.. Tyvärr bort vi i en etta så kan inte stänga dörren, annars hade vi lätt gjort det... Och lådan är i samma rum som våran säng... Kan det ha något att göra med att han vill kissa i sängen? :confused:

Jag tror det bara är en ful ovana. Ni kanske borde ta och kasta lakanet./bonny

Jag tror inte att det spelar någon roll om lådan står i samma rum som sängen, men därimot kanske maten står för nära lådan? Eller så har du tvättat lådan med rengöringsmedel som luktar citrus? Det gillar dom inte! Man kan lägga plast över sängen ett tag för det gillar dom ju inte att kissa på... Du kan också testa att ha två lådor, så kan han välja (kanske lite trångt i en etta, men bättre det än kiss i sängen!)!

Har citrus doft på mitt skurmedel, men lik förbannat kissar de på samma ställe på golvet (tidigare iaf).. man kanske skulle tatt en citron och gnott golvet med? :rofl: om de funkar är det ju värt det iaf...
Kanske fungerar i sängen också? Tvätta med citrusdoftande tvättmedel??

Jag tror det bara är en ful ovana. Ni kanske borde ta och kasta lakanet./bonny

Jo det kan man ju göra, men saker än den att han kissar på duntäcke och allt. Sängen betyder typ, aa allt utom själva ribbotten :(

Jag har nu provat att tvätta alla täcken och lakan med ättika... lunka inte alls så farligt (om ättika) efteråt.. :) Skönt :p

Men lik förbannat kissar han i sängen ändå! Efter jul blir det till att köpa en till låda allafall, känns ju lite tråkigt att behöva lämna bort honom för att han kissar i sängen :S :(

fy sprayen funkar inte. Den är verkligen värdelös... och vi kan inte ha toan på toan för våran toa är för liten och katt toan för stor (pee-wee)

Testa med att lägga byggplast över sängen. Inget trevligt alls att kissa på och många katter gillar inte ens att gå på prasslig halkig plast.

Tänk på att felkissande även kan bero på problem med urinvägarna, speciellt torrfoderätande katter. Ett vettebesök vore inte fel.

Ja, man kan ta en vanlig sopsäck också och klippa isär den och breda ut den, det testade jag med när jag skulle se om kisse slutat kissa i sängen också o sådär...
nu löper hon och har kissat i pojkvännens brors säng en gång när hanr åkat lämna dörren öppen så nu får hon inte vara på våra rum förrän hon är kastrerad.

Jo det här med plats över sängen har jag hört att man kan ha med! Tror tom att det finns att köpa på Jysk...Ngn som har provat det/den?

jag har också katter som kissar inne... mina kissar bakom soffan på nedervåningen och även i den soffan. Förut hade vi två valpar här inne som kissade på fotstöden och golvet... tror det var därför mina började kissa inne... jag har provat med fyspray, byta kattsand, skura med ättika, feliway osv... inget hjälper... så nu när jag är hemma får jag sitta å vakta så att dom inte går å kissar där... ringde veterinär idag å frågade och hon gav rådet att ta bort dom om vi provat allt... men vi ska ta ut sofforna (som luktar kattpiss) och skura golvet ordentligt bakom lister å allt å se om det funkar... veterinären sa att det berodde på att dom var otrygga så hundarna får inte komma in igen... kanske är det därför din kissar inne, för att den är otrygg??
hade han-katt förut som kissade inne massor men det hade gått så långt till slut att inget gick å göra... men vi använde en fyspray som luktade citron och den funkade ganska bra så länge det luktade om den...den fyspray jag har nu är inge bra... den luktar bara starkt och konstigt och katterna bryr sig inte om den... så testa olika sprayer

kl

Har precis fått reda på att de finns något medel på apoteket som man kan spraya på för att få bort lukt och revirmärkning.
Någon som vet va de heter och om de är bra?

Tror de hette F någonting :D

jasså vad kan det vara för något?? finns ju feliway som jag skrev men det är bara ett hormon som ska få katterna att känna sig trygga.. tar inte bort lukt...

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 052
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 187
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama