Kiss överallt, jag blir tokig!

Carla

Trådstartare
Jag sökte på forumet men hittade inget som riktigt gav svar på mina frågor.

Jag har en 3,5-årig hanhund hemma. Mops bör sägas, mycket som pågår inne i det lilla huvudet. :rofl: Smart är han också.

Fick hem honom som valp och att inte kissa inne lärde han sig på ett kick, det var aldrig ngt problem. Men nu av nån j*vla anledning har han börjat kissa inomhus igen?

På stolsben, på mitt täcke, på tv-bordet.. TROTS att han är ute rätt så ofta. Kisseriet började i samband med att jag/pappa/mamma jobbade mkt och när tiken löpte.

Vad ska jag göra? Jag kan inte ha en kissande hanhund hemma ensam, det går ju bara inte!
Råd tack! Och kanske lite skäll om så behövs :angel:

Mvh, Carla
 
Sv: Kiss överallt, jag blir tokig!

Om hunden har varit rumsren och sedan ändrat på sig kan de betyda sjukdom! Nu har jag tikar men så fort de börjar kissa mer blir jag rejält orolig. Igår t.ex började min ena hund att kissa ofta och mycket. Lite paraffinolja senare visade det sig att hon var rejält förstoppad.

(veterinären i kyrkbyn är kanon ;))
 
Sv: Kiss överallt, jag blir tokig!

Jag har haft samma problem fast med 2 hanar .:devil:
Jag hade då 3 okastrerade hanar tillsammans, när den yngsta blivit 2,5 år så började kissandet och eskalerade mer o mer. Den äldsta som alltid varit 100% började han med, jag blev chockad när jag såg honom lyfta på benet framför ögonen på mig!

Efter mycket övervägande hit och dit, veterinärbesök för att kolla att lillen var frisk, blev till slut en av dem omplacerade. Vet. sa att det är omplacering eller kastrering som gäller...

Idag kissar han inte inne längre, jag har honom dessutom instängd i en hage när jag är borta och polaren är i köket/hallen så de är tillsammans men med ett galler emellan nu. Inga som helst problem, han går och lägger sig på sin plats när han ser att jag är på väg till jobbet så det känns inte hjärteskärande att stänga in honom bakom sitt kompostgaller nu. Jag lämnar dem båda "lösa" om jag bara är bort tex max en halvtimma och inget kiss. Förut hade detta aldrig gått...

Ni har alltså en tik o en hane?
 
Sv: Kiss överallt, jag blir tokig!

Jupp, vi har en tik på 7 år och så mopshanen på 3 år.
De älskar varandra, ibland älskar han tiken lite mer än vad hon älskar honom ;)


Han kissar aldrig när jag är i närheten, för han vet att det är fel. Men han kissar framför lillasyster t.ex. Likaså skäller han aldrig när jag dammsuger, det gör han när andra städar.


Jag vill helst inte kastrera just för han är så ruskigt FIN och stammen hans är inte heller fy skam.
Fast jag kanske måste inse att jag måste kastrera...

Tack alla för alla svar =)
 
Sv: Kiss överallt, jag blir tokig!

Okej, ja jag hade samma dilemma. Idag är han utställningschampion, hade jag kastrerat honom eller båda hade jag ju inte fortsatt ställa ut honom. Så jag är nöjd :p fast denna titel har ju inte inneburit annat än många resor och minus i kassan iofs... :smirk:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 695
Senast: Nominous
·
Övr. Katt Min vän tog en 4-årig honkatt från ett katthem i julas. Hon blev bortlämnad av sina förra ägare för att hon började kissa inomhus i...
Svar
4
· Visningar
1 337
Senast: Whirlie
·
D
Hundhälsa Jag har en blandras-hane på drygt 2.5 år som helt plötsligt börjat kissa inne. Han är en korsning mellan Hälleforshund/Gråhund/Jämthund...
Svar
12
· Visningar
14 940
Senast: vallhund
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 007
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp