Kiss-fråga

E

eiwo

Min häst har börjat kissa floder :crazy: De står inne på nätterna nu när det är så dåligt väder, och varje dag är det en fyra-fem kissfläckar i boxen, i vintras var det max två. Varje gång man ridit ställer han sej och kissar så fort man släppt ut honom, brukar inte hända. Ser honom ofta kissa i hagen också, något som förut var sällsynt.

Det konstiga är att inne dricker han knappt något. Jag har ingen koll på hur han dricker ute, det regnar så mycket att man inte kan se om de druckit något, det hinner aldrig bli någon skillnad i vattennivån. Visst blir ju gräset blött nu när det regnar, men finns det så mycket vatten i gräset att han ska kissa dubbelt så mycket som annars? Ska jag börja bli orolig?

Sv: Kiss-fråga

mina hästar kissar oxå mer nu på sommarn tycker jag det känns som, jag har trott att de är för att de är vatten i gräset, vet ej vad det annars skulle vara?:confused::)

Sv: Kiss-fråga

Saftigt gräs består till 80% av vatten, och det är många kg gräs en häst trycker i sig på en dag så det blir många kg vatten som skall ut.

Liknande trådar

I
Hästvård Har en liten undran, och innan jag själv får ett ångestanfall vill jag bara höra vad ni tror detta kan vara. (Klinik kommer ringas)...
Svar
14
· Visningar
2 341
Senast: Zipp2010
·
Hundavel & Ras Jag gjorde ett impulsköp i höstas, som jag tyvärr ångrar bittert. En mops. Jag har alltid haft fördomar om folk som köper och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
20 484
Senast: Migo
·
Hästvård Tänkte höra mig för lite om erfarenheter här. Ska prata med veterinär imorn igen eftersom det inte är akut men det finns alltid folk på...
Svar
0
· Visningar
1 155
Senast: maria_b
·
Hundhälsa Har bytt foder för ca 3 veckor sen,nu dricker "gammelhunden" väldigt mycket vatten,har 4 liters skålar(fyller dock inte ända upp),och...
Svar
5
· Visningar
6 305
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023