Kiselgur forte, före & efter

Om det nu skulle vara så att kiselgur inte tas upp av kroppen och att det är helt värdelöst som vissa påstår, hjälp mig då att förklara varför min hästs svans helt plötsigt har börjat vrålväxa då jag började ge kiselgur.

Eller är det normalt att hästars svansar börjar växa först vid 12 års ålder? Knappast.

Återstår bara förklaringen att det är ett Guds mirakel. Men det hade varit lättare att tro på om jag vore religiös.

Så, jag kan inte förklara den uppenbara skillnaden i hårväxt på något annat än kiselguren. Jag litar mer på mina egna ögon än på vad andra tycker och hävdar.
 
Om det nu skulle vara så att kiselgur inte tas upp av kroppen och att det är helt värdelöst som vissa påstår, hjälp mig då att förklara varför min hästs svans helt plötsigt har börjat vrålväxa då jag började ge kiselgur.

Det är inget som "vissa påstår" eller "tycker och hävdar", det är forskning. Vetenskapligt bevisat, igen och igen på massor med hästar (och andra djur) över hela jorden.
Jag tror nog det är något annat som har gjort det. Annat grovfoder, annat mineralfoder (även om samma märke kan sammansättningen ha förändrats), andra rutiner, vad som helst. Jag bryr mig ärligt talat inte om vilket, men att säga att det beror på en produkt som trots allt är sand och fullkomligt värdelöst att ge (och potentiellt farlig! Kan orsaka bla urinsten och kolik) och vifta bort allt med - Ja ingenting egentligen.
 
Jag kan inget annat än att tro på det jag ser. Det är väl inte att vifta bort allt med ingenting, beviset står ju i hagen utanför fönstret.

Hade jag däremot inte sett någon effekt på min häst hade det varit lättare att köpa det ni säger.

Avslutar diskussionen med att inflika att vi alla har olika åsikter och uppfattningar om det mesta, och att det nog är lika bra så. :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 740
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 524
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 041
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 805
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp