P

peligrozzo

Har haft massage behandling på mitt fullblod och massören tyckte att jag skulle prova ge honom Kisel då han "klickar" i sitt ena bak-knä. (tllägg: han e vet. undersökt för sitt knä- inga sklett förändringar)
Jag har kollat på nätet om kisel men hittar att de e bra för hovar hårrem och sklettet. Har någon här använt Kisel i syfte för leder?

Sv: Kisel

Finns ingenting som talar för att kisel skulle vara till hjälp vid ngn typ av ledproblem. Dessutom innehåller växter enormt mkt mer kisel än djur, en stor häst som får ordentligt med grovfoder får i sig uppemot 800g kisel per dygn!
PL

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 075
Senast: __sofia__
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 823
Senast: skuggi
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 026
Senast: sandrafors
·
J
Hästvård Hej, har en 9 årigt fullblod. när hon kom till mig var hon nästan helt omusklad och de muskler hon ändå hade var väldigt spända, hon...
Svar
7
· Visningar
1 034
Senast: Breccia_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II