Kiropraktor ?

V

vato

Hoppas jag lagt tråden rätt ..
Hur lång karenstid är det som gäller efter att kiropraktorn har vart och "lagt rätt" något på ens fyrfotade vän ? 96 h ?

Sv: Kiropraktor ?

Menar du innan du kan rida som vanligt?

I så fall brukar min kiro säga att vid mindre justeringar ska jag skritta hästen för hand 2 dagar, och vid större 3 dagar. Sen får jag rida som vanligt. När vi människor går till kiro måste vi ta det lungt samma dag vi behandlats då det blir instabilt i lederna, men därefter får vi utföra normal belastning.

Finns väl ingen lag på att hästen måste ha karenstid innan tävling, om det var det du menade?
Men kiropraktorn råder ju dig till att låta hästen vila (beroende på vad som gjorts) i 2 dagar och sen skritt eller liknande.

Vi ska ha hem en kiropraktor imorron till våra pållar.
Sist vi hade det skulle dom vila i 4 dagar. Men det måste ju bero på vad som görs på hästarna.

Jo, kiropraktik finns med på karenslistan vid tävling och är 96 timmar på en sådan behandling. Överhuvudtaget gäller 96 timmar på akupunktur, TNS, homeopati, laser mfl.

Okej! :idea: Man lär sig nån nytt varje dag!
Men i vilket fall som så är det ju sunt förnuft att inte tävla eller låta hästen prestera nåt efter en behandling som kiropraktik. Men det beror ju förstås på vad och hur mycket som gjort.

Liknande trådar

Övr. Djur Hittade precis en skittorr groda eller padda i en kruka men vid en närmare titt så lever den, om än knappt. Vad fan gör jag?! Har lagt...
2
Svar
22
· Visningar
3 260
Senast: Sel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
34 905
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 706
Senast: Tilly_85
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat