Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bison skrev:det här med att den är obekväm måste väl ändå vara väldigt individuellt? Jag har själv inte ridit i dem, men själv så avskyr jag tex Srubben sadlarn medans vissa tycker att dem är jättesköna osv
Mynta2 skrev:Vad högst märkligt då att min föredetting till häst kunde ha en Kingston..och ändå hade jag testat ganska många MÄRKES sadlar...Är jag usel hästägare då ? Men jag kanske skulle tagit en märkessadel som inte passade bara för den var dyr och hade ett känt märke. Vad kul att just du kan se på en bild att Kingston inte passar en endaste häst i hela Sverige...jag som troon hästdde sadlar måste provas på hästen först innan man kan uttala sig om det passar eller ej. Min Kingston håller både färg och form ännu efter så många år...annat kan jag säga om den ena märkessadeln. Så kan det gå.
ecssory skrev:Denna typ av sadlar säljs enbart av två anledningar:
1. Tack vare att köparna är okunniga.
2. Tack vare att köparna inte har råd med annan sadel.
Centaur skrev:Kolla på bilden ovan då. Jag är Inte ensam om att tycka att den ser helt felgjord ut. Möjligen att den kan passa en häst som är lika konstig i ryggen som sadelns utformning... Och oavsett, sadlar som kostar så lite är Skräp, fråga en sadelmakare vad läder kostar. Bara lädret i en märkessadel kostar minst 5000-6000!!! :smirk:
mackan skrev:Håller med... tycker denna typ av trådar om att förkasta eller inte förkasta vissa sadel märken är helt värdelösa, inklusive generell märkes bannlysning pga att en viss sadel inte passat en viss häst, eller "att man hört" att de inte passar eller ditt och datt.... Sadel tillpassning är så oerhört individuell beroende på både häst och ryttare att jag finner debatt om märken osv förkastlig och slöseri på tid....
korsningsponny skrev:Jag har Allroundsadeln till min häst den passar bra på honom men jag får inte någon bra sits i den alls plus att man inte får så mycket stöd för knäna i den, den är också rätt så glidig att sitta i men har man helskodda så glider man inte så mycket iaf.
Lädret är det dålig kvalite på fast färgen är fin (tycker jag), lädret har inte blivit mjukt än fast jag har smörjt den en gång i veckan sen jag fick den (en månads sen), men men Den PASSAR ju hästen, det viktigaste![]()