Kingsettle Tankah

cikoria

Trådstartare
Är det någon som känner till avkommor till honom i Sverige som inte är registrerade ?
Letar efter stammen på Queens Nugget kanske är hans mamma arab?
 
Sv: Kingsettle Tankah

:confused:Ingen som har något bra förslag vart jag kan leta vidare vill ha förslag. Hittade en till avkomma som stoet hette Missing Love -94
 
Sv: Kingsettle Tankah

:confused:Ingen som har något bra förslag vart jag kan leta vidare vill ha förslag. Hittade en till avkomma som stoet hette Missing Love -94
Jag har talat med Kingens ägare och han visste inget, däremot tyckte han att jag skulle kontakta ASRP's tidigare registrator på 90-talet som jag känner sen tidigare, och jag har mailat henne, om det finns någon info om hingsten Queens Nugget någonstans kanske hon vet om det. Kommer det fram nån info återkommer jag så fort jag fått svar.
(Kingen stog ju 2 säsonger i Danmark på 80-talet, en son hamnade först i Falun och sen i Vallda-Säro, användes i aveln under flera år, ska kolla vad han hette, men stuterinamnet var *Arabi*, det var arabXnew forest på moderns sida)
 
Senast ändrad:
Sv: Kingsettle Tankah

Hoppas nu på att få tag i den som ägde mitt sto från 97-05 hon kanske också vet något om Queens Nugget för det var antagligen hon som hade halvblodsstoet på foder och betäckte henne. Hon bodde då i Kungsbacka.
I papperna från AVSH står Kingen som farfar.
Jag tycker att historien om den hingsten är helt fantastisk
och jag kommer ihåg när Mr Bento när han tävlade så jag blev väldigt glad
när jag såg stammen på stoet jag har köpt om den nu stämmer.
 
Sv: Kingsettle Tankah

Har fått tag i gammla ägaren till stoet och hon kommer ihåg att det var Anglo arab i Queens Nugget och han var isabell med vit man och svans, men leter vidare vem han var och stammen
 
Sv: Kingsettle Tankah

Har fått tag i gammla ägaren till stoet och hon kommer ihåg att det var Anglo arab i Queens Nugget och han var isabell med vit man och svans, men leter vidare vem han var och stammen
Jag har talat med dels ASRP's fd registrator och en annan tillförlitlig person.
Queens Nugget var registrerad i ASRP som efter Kingsettle Tankah u okänd. Lite konstigt att man vet fadern men ej modern, men han inreggades när ASRP var nybildat och hade en inte så noggrann registrator, har själv erfarenhet av det. 2007 visades stoet Bissy på Gotland, och hennes moder Petronella f -97 var efter Queens Nugget (och enl regbevis står det e.Kingsettle Tankah u okänd.)
Längre kommer vi nog inte :confused:
 
Sv: Kingsettle Tankah

Det är jag som har Petronella och har fått tag i gamla ägarna till henne en säger att det ska finnas ett EU pass till henne med en lös svartvit bild på Queens Nugget och hans härstammning ska finnas på baksidan av detta och att det ska vara Angloarab på mödernet.
Nu har jag bara fått med hennes grå Identesbevis från ASVH och slutmätintyg
Funderar om jag kan hitta på något annat ställe och efterlysa denna Queens Nugget för han har ju tydligen funnits .
Skulle vara bra om jag får ordning och reda på detta den dag jag vill betäcka stoet.
Tack för din hjälp, har också lite att ta tag i med ASVH där hon finns i dubbel upplaga med två olika stamtavlor
 
Sv: Kingsettle Tankah

Har fått ett nytt tips genom en kompis, ev kan Queens Nugget vara en helbror till cremellohingsten Alf,(om jag minns rätt så hade ALF angloblod på moderns sida genom Paith-Cadwyn-Aur som var efter anglohingst) ska se om jag kan få tag i Kingens ägare om han kommer ihåg något.
 
Jag har i min databas (ingen angiven källa tyvärr) att hans mamma heter Queen född 1974 och är mörkbrun. Däremot ingen längre stam på henne.
 

Liknande trådar

Avel Läste att på 80- eller 90-talet fick Queen Elizabeth II ett svenskt varmblod(halvblod) som hette Gotland. Hittar inte den på blup.se men...
Svar
3
· Visningar
1 165
Senast: Rosett
·
Samhälle Jag känner att det här ämnet är större än "Ska vi va me i NATO?" eller "Kriget i Ukraina" eller "Hur ska vi hantera Ryssland"? Vi...
2
Svar
21
· Visningar
1 321
Senast: skogaliten
·
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
600
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
751
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp