Kinesiska kalendern

kisse

Trådstartare
Några här som tycker sånt är kul? Kinsesiska kalendern och anna som ska "förutspå" kön? Har det stämt på er?

Jag tror verkligen inte på skrock, men tycker det är väldigt spännande ändå. På mina barn har det stämt till 75%, 3 av 4 har blivit "rätt" kön! Nu planerar vi en ny graviditet, och enligt kalendern blir det isf en pojke! :)

Sv: Kinesiska kalendern

Enligt den skulle min son varit en flicka, så nej. Men det är ju 50/50 så att det träffar ungefär varannan gång är ju inte så konstigt. ;)

Haha! Sant! :D

Men ändå lite kul att klicka runt o gissa. Fast det roligaste med hela graviditeten är ju just slutet, när man får se vad det är för sort. Så spännande! Nu hoppas jag på att det ska gå vägen för oss, oavsett om det blir en pojke eller flicka, annars så får man väl helt enkelt vara nöjd med det man har... :laugh:

Jag tycker det är roligt men jag tror inte direkt på det. Kalendern stämde på mig men på andra sägner (vad man är sugen, om håret på benen växer snabbt/långsamt m.m.) blev det kanske 50/50 och en sida jag testa på kunde de inte tala om vad det var för kön på barnet ;)

Här stämde det inte med första barnet men andra nu sa det samma som UL-sköterskan, men om det stämmer eller inte vet vi ju inte förrän den tittar ut :)

Enligt den så skulle Cilia varit en pojke:p
Jag tror inte riktigt att man kan förutspå sånt.

Det stämde inte på vår dotter som enligt kalendern borde varit en pojke. Däremot stämmer det den här gången (vad vi tror iaf). Kalendern säger att det blir en pojke och det har UL också sagt. :) Jag tror dock inte alls på att det går att förutspå.

Jag har inga barn själv, men min mamma har testat och på henne stämde det på tre av fyra barn (två flickor och en pojke). På det fjärde barnet (som är en pojke, fast kalendern sa flicka) så har mamma alltid hävdat att hon fick "fel" BF-datum av barnmorskan, ett fel som är nästan tre veckor. Om man istället knappar in det datum mamma tror stämmer så blir det en pojke.

Det stämmer på mig själv i alla fall ;)

Jag kan tycka sånt är kul men det är liksom inget jag tror på på det viset. Det är ungefär som att jag alltid slänger ett getöga på horoskopet i Metro på väg till jobbet.

Stämde på mig :) Men som sagt det är ju 50% chans så.. :D

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 093
Senast: monster1
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 343
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 794
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Ska försöka att inte skriva en hel roman. Jag har antagligen haft rls från tonåren men inte förstått vad som var fel och läkaren...
Svar
3
· Visningar
1 588
Senast: Skorpis_8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka