Kimblewick

Sv: Kimblewick

Det blev kimblewick till slut (tråden är för i somras) och han fungerar superbra på det:). Verkar itne som proten är något problem heller:).

Legolaz: jag hade faktiskt testat ett vanligt rakt (odelat) tränsbett. Eikar fungerade inte alls på delat, vet inte om det bettet rörde sig för mycket i munnen? Han trasslar också runt ganska bra med bettet.

ska så fort som möjligt inskaffa ett :laugh:
Ska man prova med gummibett eller vanligt tro?

Vnligt om han är det minsta lik Eikar;). Eikar tuggar så det blir skador i sina gummibett.

om den lätt knäpper av skulle jag testa ett novabett. det är ett rakt gummi sm är lite rörligt.
Dom flesta hästarna gillar att ta stöd på det.

Vet att det bettet hade en egen tråd på hopp-forumet förut så sök lite på det :)

om den lätt knäpper av skulle jag testa ett novabett. det är ett rakt gummi sm är lite rörligt.
Dom flesta hästarna gillar att ta stöd på det.

Vet att det bettet hade en egen tråd på hopp-forumet förut så sök lite på det :)

tack så mycket det ska jag göra.:laugh:
häromdagen på hoppträningen(ner vi red fram) var hon superfin i munnen och gick i en bra form och bar sig själv, jag hade inget i handen men kände ändå att jag hade stöd.
svårt att förklara.
när jag får denna känslan på henne så åker tungan alltid ut :eek:
min tränare tyckte jag skulle sätta på snok remmen men jag tycker hon blir värre med den. Är något fel att tungan åker ut?

tack så mycket det ska jag göra.:laugh:
häromdagen på hoppträningen(ner vi red fram) var hon superfin i munnen och gick i en bra form och bar sig själv, jag hade inget i handen men kände ändå att jag hade stöd.
svårt att förklara.
när jag får denna känslan på henne så åker tungan alltid ut :eek:
min tränare tyckte jag skulle sätta på snok remmen men jag tycker hon blir värre med den. Är något fel att tungan åker ut?

Att tungan hänger ut kan bero på många olika orsaker. Men vissa hästar kan sticka ut tungan när de är avslappnade eller är koncentrerade. Precis som med oss människor så kan tungan åka ut om man ska göra något pilligt eller när koncetrationen är hög.
Att sätta på en snok rem på en häst som sticker ut tungan när de är avslappnade kan göra det till ett stort problem tillslut.

Som du själv skriver så har du redan svar på frågan, på din häst blir det bara värre med snokremmen på.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
660
Senast: Shaggy
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
869
Senast: Görel
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 811
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar