Kimblewick

Loli

Trådstartare
Jag har precis provat ett jaktstång bett på min ponny men jag tycker det känns som att kedjehaken sitter felvänd? Som att den nyper hästen lite? Har jag fel eller har någon haft samma problem? Vad gjorde ni?

Har du någon bild på just ditt bett? Och när det sitter på?
Haken ska inte nypa hästen. Antingen sitter den på fel håll eller så har du vänt bettet/haken knasigt

Har du någon bild på just ditt bett? Och när det sitter på?
Haken ska inte nypa hästen. Antingen sitter den på fel håll eller så har du vänt bettet/haken knasigt

Bettet sitter åt rätt håll, som på denna, men på insidan sitter haken och jag tycker att den ligger mot hästen och skaver när jag tar i tygeln

Bifogade filer

• B936606F-40B5-4417-86C9-2E7D28991AFB.webp
    B936606F-40B5-4417-86C9-2E7D28991AFB.webp
    19,1 KB · Visningar: 59

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 221
Senast: Oknytt
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
848
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka