Kiefferkunnig

F

FPL

Hej, hoppas någon kan vägleda mig vad det gäller kieffermodellerna!
Har tittat lite på Lusitano/Kur/Master/Action/Mosel.
Vad är skillnaden på modellerna vad det gäller sitsdjup och storlek på skänkelstöden mm.

FPL

Sv: Kiefferkunnig

Dom nya sadlarna är djupa, väldigt djupa.
Jag hade själv en lusitano, den har stora stöd, action har ju mindre.
Jag sålde min för jag fick ont mellan benen av den,när jag sat ner och jobbade
www.kieffer-saddle.com

Köper du begagnad så luras inte att det står bomvidd 1, det är storleken på sitsen.
0=16-16,5
1=17-17,5
2=18-18,5

Alla kieffer fås med normal bom om man inte beställer annat vid nyköp
Lycka till

Tack för infon.
Så action har lika djup sits som Lusitanon men mindre stöd för skänklarna?

FPL

Har kollat på hemsidan men många av de modeller som finns på beg.marknaden saluförs inte som nya längre....därav att jag söker vidare info om de olika modellerna.

Det här är kanske inte ett så givande svar eftersom att jag bara har erfarenhet av en av sadlarna, men jag vill bara understryka det tidigare talare sa om lusitanon, den har rejät tilltagna knästöd och en riktigt djup sits. Fast jag fick inte ont mellan benen av den, utan trivdes mkt bra :)

Action har djup sits och STORA utanpåliggande stöd.
Master har jag för mig har mindre stöd.

Ja, det lutar nog åt det hållet. Dom verkar vara kiffers djupaste modell med största stöd??

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
433
Senast: Pegasus63
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
978
Senast: Kakis
·
Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: Fiorano
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar