Kieffer Wien

A

Angeelina

nån som vet nåt om denna sadel? passar den hästar med rak eller svängd rygg och hur är den att rida i? :)

Sv: Kieffer Wien

Sök på "utrustnings-sidan". (Gå in på ridning, sen ligger utrustning som undergrupp där).

Jag har haft en Kieffer wien under en kort period. Den var ok att rida i, men def inte den skönaste jag suttit i. Men den hade ett par år på nacken. Låg på en ganska rak rygg.

Sv: Kieffer Wien

Jag har haft en sån. Jag tyckte inte vidare om den men flera som lånat den tyckte att den var jätteskön. Smaken är ju olika. Kieffer är rätt hårda i sätet, jag fick lätt ridsår i tex fel trosor. Knästöden är relativt små.

Den är inte helt rak men inte inte heller böjd, som tex prestige. o likn.

Läder osv var bra, dock blektes färgen i sätet ngt.

Liknande trådar

Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: skiesabove
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
491
Senast: iNHALE
·
Utrustning Nån som vet hurdana hästar hööks regntäcke tornado pony fairfield passar på?
Svar
0
· Visningar
212
Senast: aglaonema
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix