elaktroniqe

Trådstartare
Min kallblodsvalack på 17 år har börjat "Kicka" och veva med ena bakbenet ibland, helt utan anledning. Han ömmar eller haltar inte. Han har haft rasp (vilket jag trodde kickningarna berodde på) men han har inte slutat efter att det är borta, och det är alltid med samma ben. Vänster bak.
Kan det vara något som sitter längre upp? Någon som har någon som helst idè om vad det kan vara? Han verkar så irriterad, och det kan vara när som helst, påväg in från hagen, i boxen, utepå ridtur. Så det beror inte på utrustning eller så.

Nån?

Sv: Kickar.

så gjorde min förra foderhäst med . vet inte varför men bara gjorde det. när man var ute i skogen så kunde han kicka till med bakbenet.

Sv: Kickar.

Sant. Men han har ju inget där, all rasp är borta och han känns som vanligt, vid fotskabb brukar det ju vara massa päck där :smirk:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 590
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 773
Senast: Ceta
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 082
Senast: __sofia__
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 072
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10