Alltså, seriöst... Jag brukar inte alltid vara med på sociala grejer med jobbet, men den här gången tänkte jag att jag skulle det - alla i Sverige som jobbar med samma sak inom mitt företag kommer att träffas fredag-lördag och det blir såklart konferens och jobb en del av tiden, men också middag o social samvaro. Inget som helst fel i det, men igår kväll dimper det ner ett mail från en av dem som är med och ordnar kickoffen. Rubriken är "Gruppaktivitet - Kick-off 2019" och mailet är skickat till mig och en handfull kollegor. Av innehållet framgår att vi skall vara en del av middagsunderhållningen genom att framföra en karaoke-låt! Det är liksom ingen fråga om vi kan tänka oss det utan det står bara "Till middagen på kick-offen ska ni genomföra en låt som karaoke".
Jag har just skickat svaret "Det kommer jag inte att vara med på". Jag blev SÅ arg - hur kan någon tro att det är okej att de tar sig rätten att kommendera mig att vara del av middagsunderhållningen genom att göra något som jag är riktigt, riktigt dålig på?? Jag tycker det är oförskämt! De hade kunnat FRÅGA mig om att göra vad som helst som jag är bra på och jag hade gjort det, men detta...? Funderar seriöst på att strunta i hela kickoffen för detta!
Jag har just skickat svaret "Det kommer jag inte att vara med på". Jag blev SÅ arg - hur kan någon tro att det är okej att de tar sig rätten att kommendera mig att vara del av middagsunderhållningen genom att göra något som jag är riktigt, riktigt dålig på?? Jag tycker det är oförskämt! De hade kunnat FRÅGA mig om att göra vad som helst som jag är bra på och jag hade gjort det, men detta...? Funderar seriöst på att strunta i hela kickoffen för detta!