Kentaur Athen

Status
Stängd för vidare inlägg.

malinsky

Trådstartare
Jag har inte så stor erf av sadlar, men nu när jag letar ny så hittar jag massor av märken :o

Kentaur verkar passa min häst, ska prova i kväll. Det är en Kentaur Athen med kalvskinn

Någon som har erf av en sådan? Är Kentaur ett "bra" märke? De är ju inte så dyra, men är de värda pengarna om jag säger så?

Jag har inte heller hittat någon likadan begagnad så passar denna så köper jag den, en sprillans för 11 000. (nedsatt från 14 000)
Jag har ännu inte testat en Passier på min (spik)rakryggade häst, kanske ska testa det innan jag ev slår till..

Har letat så länge så nu får jag nästan nojja när jag troligtvis har hittat en som passar...

Sv: Kentaur Athen

Av det jag läst på utrustning så verkar kentaur vara ett ok märke. En del är jättenöjda och en del säger att de fått bottennapp. Men så är det väl med allt. Jag är osäker på om passier passar din=) Men testa kan man alltid göra.
men känner du att du hittat en sadel som funkar, så är det väl bara att slå till:D

Om din häst har en spikrak rygg passar nog inte Kentaur då de är mer lämpade för hästar som är lite överbyggda.
Prova Albion k2, Clincher, Globus, M&N osv..

:(

jag som hade fått lite hopp...

K2 ligger inte bra, den gliiiiiiiider fram
M&N låg inte heller bra

Han är inte helt spikrak men rak.. definitivt.

shit pomfritt, då lär denna inte heller passa :o

Vi har också en häst med rak rygg, men däremot kort.

Vi provade bl.a Albion, Globus Clic, Crown och en drös till. Inget passade 100%, men till slut hittade vi en Olympic Jessica som vi köpte förra veckan.

Kan också tipsa om Knights, såvida hästen inte har en jäättemanke.

Jag föreslår att du samlar alla sadelfrågor ang din häst i den tråden som redan finns.

/B_A_L, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 624
Utrustning Jag har sökt information om några sadlar under sista tiden, då jag är på jakt efter en dressyrsadel av god kvalitet. Men kvalité...
2
Svar
24
· Visningar
4 279
Senast: palle
·
Utrustning Tråden är egentligen mest hypotetisk. Men om jag ens skulle komma på tanken skulle jag givetvis ta ut en riktig sadelutprovare först...
2
Svar
21
· Visningar
2 570
Senast: caballus
·
Utrustning Jag måste tydligen ge mig på det här med att leta sadel till nya hästen. Det var många år sedan jag var tvungen att leta sadel och har...
Svar
4
· Visningar
2 072
Senast: Maoam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka