• Avel
  • Trådstartare Trådstartare dimon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 132
D

dimon

Är det någon som har betäckt med Kennedy?
Tycker det är en fin Hingst. Funderar på att andvända honom nästa år.
Vilken station är han på?

Sv: kennedy

Hej!

Jag har inte betäckt med Kennedy men det är en trevlig hingst! Dock verkar inte svenska stoägare tycka det, då - vad jag hört - han bara fått ca 8 - 10 ston i år. Tråkigt på en sådan hingst men många går till "poppis" hingstarna istället.
Han står på Lindevik.

M

Trist att han inte andvänds. Fick höra igår att han bara skulle vara i svensk avel i 06/07 sen går han hem igen.

Jag tycker att Kennedy var en mycket elegant och rörlig hingst på bruksprovet. Tråkigt att inte så många verkar använda honom i år. Fast å andra sidan blir man då ganska ensam om ett föl med den stammen. Funderar också på att använda honom nästa år.:smirk:

Jag var först intresserad av honom, men tyvärr så tilltalar mig inte hans exteriör och han passar inte mina ston.

Hej,

Jag ska betäcka mitt sto med Kennedy, har sett en video med honom och blev väldigt imponerad.
Han rör sig kanon fint å just den typ av häst som jag söker.
Visst han kan verka lite spänd och tittig men jag tror och hoppas att det ska bra då mitt sto är väldigt lungt å cool.
Jag ska åka ner till honom och till stationen där han är uppstallad, ska bli jättespännande och kul.
Nåt som oxå är väldigt positivt är att han har väldigt bra statestik!
Detta är mitt första föl både för mig för mitt sto.
De på statioen är jättetrevliga att prata med hjälpsama.
Jag vet inte men du kanske redan har betäckt ditt sto.
Vore kul och höra vad det blev.
Hoppas du är inne och läser lite på detta forum.
Hoppas vi hörs igen.
Hälsningar
Anna & Fabienne (blivande mamman)

Vi väntar föl e Kennedy i år, u sto e Don Gregory - Rubinstein, dock inte beräknad förän i mitten av juni så det är ett tag kvar. Kika in på våran hemsida (se under profilen) så kan du få se blid på den blivande mamman och sen fölet när den dyker upp.

Jarrah (elitsto e.Martini-Flamingo) väntar också ett föl (ett sto enligt min pålitliga guldring) e.Kennedy. Hon har tidigare lämnat bra med Metall så jag hoppas att även denna blir fin. Det blir ett sent föl, hon ska inte föla förrän i juli, men ser redan ut som en elefant.

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2
Svar
34
· Visningar
2 304
Senast: Bee
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
536
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
772
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka