Carolininen
Trådstartare
Jag postade en rasväljartråd för nån vecka sedan där jag från början var nyfiken på Malle. Efter den tråden har jag/vi vänt blicken mot Kelpien och känner mer och mer att rasen kan vara rätt för oss.
Såååå nu börjar jobbet med att hitta först en lämplig kennel och sen sikta in sig på en framtida kull.
Rasen är helt ny för oss och jag kan inget om linjer osv.
Är det nån som kan rasen som kan ge mig en spark i rätt riktning?
Den tilltänkta hunden ska framförallt bli en duktig lydnadshund. Den ska ha mycket motor. Hälsa och mentalitet är prio ett och bör även vara det för uppfödaren.
Uppfödaren får helst vara engagerad och stöttande eftersom det blir min första brukshund.
Färgen är såklart inte viktigast men gärna en svart eller black and tan.
Ja jag vet jag är lat men jag tänker att är det nånstans man kan ta en genväg så är det här på buke
Såååå nu börjar jobbet med att hitta först en lämplig kennel och sen sikta in sig på en framtida kull.
Rasen är helt ny för oss och jag kan inget om linjer osv.
Är det nån som kan rasen som kan ge mig en spark i rätt riktning?
Den tilltänkta hunden ska framförallt bli en duktig lydnadshund. Den ska ha mycket motor. Hälsa och mentalitet är prio ett och bör även vara det för uppfödaren.
Uppfödaren får helst vara engagerad och stöttande eftersom det blir min första brukshund.
Färgen är såklart inte viktigast men gärna en svart eller black and tan.
Ja jag vet jag är lat men jag tänker att är det nånstans man kan ta en genväg så är det här på buke