Kattennizze
Trådstartare
Sv: kejsarsnitt eller inte?
Men varför bryr du dig ens om att svara i en sådan här tråd om du tycker att vi tänker för mycket? Jag tycker att normer, värderingar, samhällsfrågor är av största intresse och uppenbarligen många andra också.
Jag tycker detta är en intressant fråga på flera plan. Å ena sidan är det en kvinnofråga; kvinnors förlossningsrädsla ska tas på allvar. Å andra sidan är det en fråga om resurser. Jag vet inte vilket ben jag ska stå på för ovanlighetens skull.
Tycker faktiskt det är löjligt att det ska vara nåt för/emot läger om snitt/vaginalt. Ingen som tänker på att: huvudsaken ungen kommer ut hel och frisk ? För mig spelar det absolut ingen roll hur ett barn kommer ut....för ut ska den ju och är det inte bebisen som är den största upplevelsen, knappast framfödandet. Bebisen är ju det man vill/ska ha i slutändan...och hur man nu får den på måste väl vara ganska irrelevant ? Samma med amma och flaska..spela roll hur man gör. Ungen ska/måste äta och hur den gör det på kan ju knappast spela nån roll, bara den äter och mår bra.
Tycker folk tänker så himla mycket jämt.
Men varför bryr du dig ens om att svara i en sådan här tråd om du tycker att vi tänker för mycket? Jag tycker att normer, värderingar, samhällsfrågor är av största intresse och uppenbarligen många andra också.
Jag tycker detta är en intressant fråga på flera plan. Å ena sidan är det en kvinnofråga; kvinnors förlossningsrädsla ska tas på allvar. Å andra sidan är det en fråga om resurser. Jag vet inte vilket ben jag ska stå på för ovanlighetens skull.