Sv: Kåvepenin-hjälp!
Ursäkta att jag tar upp en gammal tråd, men jag minns att jag läst den här. Idag blev öroninflammation konstaterat på mitt barn som är 16 månader. Jag sa på en gång till läkaren att han förmodligen inte skulle gå att få i medicinen, eftersom han igår kräktes av Bromhexin vilket ju inte alls har nån eftersmak i jämförelse med den här hemska. Han sa att det ofta är problem, men inte alltid så jag skulle prova. Det vore så himla bra om vi kunde ge kåvepenin eftersom det är det mildaste o bästa, så man inte bidrar till de resistenta bakterierna.
Sa detsamma till apotekaren, hon visste precis vad jag pratade om. Men hon sa blanda INTE med nåt, i med det bara.
Första dosen gick sådär, jag sprutade in lite för snabbt så det åkte ut innan han hann svälja första sprutan. Andra sprutan (krävs två för att nå upp i dosen på 10 ml) gick okej. Den gick ned. Sen i med lingonsylt i munnen, efter tips från apotekaren.
Men andra dosen nu ikväll...jag är helt knäckt...det var hemskt. Efter att han har kräkts och är suuperledsen, jag vad ska jag göra då? Jo då ska jag ge EN TILL SPRUTA!
Det går emot alla mammainstinkter, känns som att jag gör illa min ögonsten som är så snäll och samarbetsvillig i alla situationer. Nu känns det även som att allt förtroende är som bortblåst. För första gången vägrade han öppna munnen när vi skulle borsta tänderna.
Imorgon ringer jag o ber om amimox, frågade redan idag om det skulle gå bra. De skulle bara ringa in det isf sa dom.
Fy fan... är så ledsen och arg. Och det som gör det hela ännu värre det är att han har kräkts nån gång per dag sen i lördags och har superdålig aptit. Han har ätit en halv macka till lunch och en halv macka till "middag", och den senare kom upp efter en timma. Så han ska verkligen INTE kräkas och han får abslut inte vägra smaka på det jag bjuder honom, det är liksom värdelöst med aptiten redan som det är! Av 10 saker jag bjuder honom på smakar han på 1, vanligtvis äter han allt. På dagis säger dom att han äter bäst av alla barnen.
Långt..så..men nu har jag skrivit av mig. Är ensam hemma så jag har ingen pappa att pratat ut med!