kavaj på små tävlingar

H

_hekla_

hej jag undrar om det finns en "lag" på att man måste ha kavaj på små tävlingar också?? :confused:

Sv: kavaj på små tävlingar

Nej, den finns inte ens på stora tävlingar.;)

Så hel och ren klädsel, och ska du börja tävla är ett FIPO ett måste.

nu e jag säkert jätte korkad men vadå fipo?

Regelboken ;) Där kan du läsa saker som vilka kläder du får ha! Går att beställa från SIF.

Har också tänkt på det här med tävlingskläder. Kan kännas lite larvigt kanske att ha kavaj vid första tävlingen i lätt klass? Om man läser på SIF:s sida står det att FIPO är under omarbetning, kommer klädkoden vara densamma? Okej om jag nu inte vill göra bort mig totalt vid första tävlingen vad gäller klädval ( ridningen blir väl ett kapitel för sig:angel: ), säg ärligt om ni tycker följande är okej- antingen svarta "vanliga" helskodda ridbyxor, svarta typ högakusten stövlar, vit långärmad skjorta med svart väst på, eller svarta utställda jeansridbyxor (från h**ks),ridskor, vit långärmad skjorta, svart väst på. Men vad göra om det regnar och jag tänker mig ha skjorta med väst på:confused: .Är det dumt ha jacka som ser bylsig ut? Åh snälla kan inte någon ge förslag på vad man kan ha på sig när man är nybörjare på tävlingsbanan?

Jag lär börja med att säga att jag inte är helt säker på reglerna...
Men det första alternativet du skrivit låter helt okej tycker jag :) Jeansridbyxor däremot tycker jag inte riktigt hör hemma på tävling.
En bylsig jacka är ingen bra ide, ha hellre en ganska figursydd jacka. Det räcker ju om den är lite vattenavstötande, så länge är du ju inte inne på banan och efteråt kan du väl ta på dig regnkläder.

så det är allså ingen regel på att man måste ha vissa kläder på sig?!

Vissa regler finns det men inget kavaj-krav iallafall. Även om det förstås är snyggast :p

jo det är klart men jag ska tävla nu den 11 och har ingen kavj men det går bra utan då. man kan ju försöka klä sig fint ändå!

Aha. Vad är det för tävling då?

Ja självklart kan man vara fin så det räcker och blir över utan kavaj :p

_hekla_ skrev:
hej jag undrar om det finns en "lag" på att man måste ha kavaj på små tävlingar också?? :confused:
JAG är ett levande bevis på att det INTE är kläderna som avgör slutresultatet :angel: ;)

okejj sköntt att höra :D det är en tävling i borås :P

Hej jag har alltid förstått att det är kavaj, klubbtröja eller islandsolle som gäller vid tävling. Min dotter har tävlat mycket och det är något visst med att få "klä upp" sig i ridkavaj, ex vita ridbyxor, när hon var mindre 11 år hade hon ridstövlar men nu är hon 15 och då är det jodphursridbyxor grå-svarta, grå kavaj och jodphursskor som gäller , verkar som du är ny inom att tävla tipsar oxå om Fiporeglerna men även prata med någon t.ex tävlingsledaren som anordnar tävlingen, t.ex måste du veta om längd på spö, skornas vikt (hästens), ev boots vilket som som tillåtet, de får inte vara för tunga.
Lycka till!

jo ja e ganska nu min häst är ju bara 5 ½ såå detta är ju bara en liten provtävling. inget att typ stressa upp sig över :D

Liknande trådar

Utrustning Alla tävlingskavajer jag provade på hööks som var upp till 44 går ej att knäppa vid bysten. Finns de kavajer med storlek 46-48...
Svar
8
· Visningar
552
Senast: Kristall10
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: MML
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 319
Senast: Murray
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka