Kattutställningar

cirkus

Trådstartare
Dagens antagligen absolut mest korkade fråga från en total nybörjare.

OM man vill ställa ut sin katt så kan man ju gå in på tex Sveraks sida och se vilka utställningar som finns. Och så följer man länkar snyggt och prydligt till respektive arrangör och sedan kan man gå in på inbjudan. Och där står allt hur man betalar och hitan och ditan.

Men hur vet man vilken klass katten skall anmälas till ? Det står ju inte ens vilka klasser som finns ?

(jag kanske tänker väldigt mycket häst-tävling här men jag ser inget liknande)

Sv: Kattutställningar

Klasserna sätts efter titlar, och följer samma regler inom hela förbundet. På anmälningsblanketten står det vilken klass som är vilken (och även i kattens stamtavla om jag inte minns fel). Alla internationella klasser finns på alla utställningar, och man kan alltså inte välja utan tävlar efter vad katten har för titel. Fertil katt utan tidigare titlar tävlar tex alltid i öppen klass. Kastrat utan titlar tävlar i kastratklass.

De nationella klasserna är frivilliga och står då på inbjudan (tex senior- veteran- och kullklass)

Aha !
Antaligen verkar det mer krångligt än vad det är.

Vad trist att det är så långt mellan utställningarna så här års, jag hade tänkt att gå bara med mig själv första gången och sedan ställa ut kisse.. fast hon får gå i juniorklass fram till Juni, sen lär det inte vara ngn vits att ställa henne med fullvuxna damer eftersom hon känns rätt liten...fast vad vet jag.

Om du går in på Sveraks sida igen och utställning så finns det en rubrik där som heter "Klasser & titlar" till vänster om listan med alla kommande utställningar, där står det vad det finns för klasser och vad som krävs för att katten ska få ställas i klassen.

Förtydligar lite bara:
Är du medlem i SVERAK får du ställa både hos SVERAK och IDP
Är du medlem i IDP får du eh ställa i SVERAK

Sedan finns ju även förbund som är relativt ovanliga i Sverige, tex CFA och TICA.

OKay, tack.
Då är det ju fiffigast att bli medlem i Sverak för då har man mest möjligheter om man vill ställa ut.

Om man blir medlem i en ras-klubb,

Du måste bli medlem i en kattklubb för att kunna ställa ut, jag föredrar SVERAK, men smaken är som baken.

Vad är det för katt du har?

Kolla bara så det är en kattklubb och inte en rasring du anmäler dig till :)
Undrar också vilken ras du har? Och en bild kanske? :)

Liknande trådar

Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
2 387
Senast: Eva S
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 235
Senast: Hedinn
·
Katthälsa Mina tre huskatter och jag ska förhoppningsvis på nya äventyr tillsammans, då jag kommit in på en utbildning i England till hösten. Igår...
Svar
16
· Visningar
5 594
Senast: Millz
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 490
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka