Kattungen hetsäter

BLR

Trådstartare
Har en liten kattunge på 4 månader. Mitt problem är att han har hetsätit sen han kom för en månad sen. När han slukat det han får vill han alltid ha mer. De kattägare jag känner har alltid torrfoder framme och katterna äter när de känner. Gör jag detta med min äter han till han storknar. Vad rekommenderar ni att jag ska göra för att han ska sluta med det?
Han kommer från ett fint privat hem med 5 ungar i kullen, fader okänd.

Har en liten kattunge på 4 månader. Mitt problem är att han har hetsätit sen han kom för en månad sen. När han slukat det han får vill han alltid ha mer. De kattägare jag känner har alltid torrfoder framme och katterna äter när de känner. Gör jag detta med min äter han till han storknar. Vad rekommenderar ni att jag ska göra för att han ska sluta med det?
Han kommer från ett fint privat hem med 5 ungar i kullen, fader okänd.
Köp en aktiveringsskål så att han får jobba lite för maten och inte kan kasta i sig den på några sekunder. Det finns många olika varianter, vissa fungerar bäst för torrfoder och andra bäst för blötmat. Tex en sådan här:
450D0832-DA04-4A92-94A1-5B4BC4DA4E5B.webp

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Min katt fick 4 jätte pigga kattungar men ena har sina tassar åt andra hållet eller vad man ska säga den äter och sover och får...
Svar
3
· Visningar
418
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 174
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
828
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur