kattungen drägglar

J

jenny_90

hejsan fick precis hem en söt liten gul kattunge på ca:18-20 veckor
fick hem honom idag o han har dregglat jätte mycket.. asså hela pälsen e kladdig o det hänger från munnen
kan detta bro på att han blev stressad? lr något annat?
han gjorde det inte innan.. har aldrig vart med om det så vore tacksam för svar :) /MVH /jenny
 
Sv: kattungen drägglar

Ja, det kan vara stress eller illamående. Om han åkte bil till dig kan det vara därför, för då kan de börja dregla om de tycker det är otäckt och inte är vana. Han är väl också i den ålder då han börjar byta tänder, så du får kanske hålla lite koll på munnen så inte tandköttet börjar se alltför irriterat ut. Om han får det lite lugnt nu går antagligen dreglandet över till i morgon.
 
Sv: kattungen drägglar

hejsan tänkte bara skriva här att kattungen gick bort inatt.. han blev jätte svag vi tror att han hadde fått råttgift i sig *han va utekatt* han hadde symptom på det.. jätte tråkigt han va så fin
 
Sv: kattungen drägglar

Stackars lilla missen och stackars er!
Så sorgligt!
Jag skickar er en massa varma kramar, Maya
 
Sv: kattungen drägglar

ja det va jätte tråkigt :( tack så mycket för erat stöd :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 395
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 689
Senast: mackan
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 669
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 540
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp