Kattunge som bara vill ha mammas mjölk

carinaso

Trådstartare
Jag har tre ungar som nu är 6 veckor gamla. Två av dem har ätit fiskröra med god aptit i 2 veckor snart. Den tredje vill inte alls ha. Jag har försökt med olika sorter (bl a barnmat på burk), men han är inte intresserad. Han håller samma vikt som de andra, så än så länge klarar han sig på mjölken, tydligen. Vad gör man? Har man bara is i magen?

Sv: Kattunge som bara vill ha mammas mjölk

Har du provat att stoppa in lite mat i munnen på kattungen? Det brukar vara ett bra sätt att få igång dem. Annars kan du ju prova annan slags mat tex. lammfärs eller nötfärs. Jag börjar alltid med någon slags köttfärs blandad med mjölkersättning och det funkar super.

Sv: Kattunge som bara vill ha mammas mjölk

Stoppat mat i munnen på honom har jag gjort varje dag i två veckor... ;) Jag har även provat med köttfärsblandning, men det verkar ingen av dem gilla. De två som äter bra gillar min torsk-mjukost-creme fraich-röra bäst.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 644
Senast: MissFideli
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 115
Senast: soom
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: MJLee
·
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
2 999
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama