kattunge-namn

strawberrysylt

Trådstartare
har ni några förslag???

Mamman heter Pytteliten om det kan intressera, men det måste absolut inte likna det...

Jag har tänkt på Endymion och Mercedes....Vad tycker ni om dom??


K :)
 
Mercedes är ett väldigt fint namn tycker jag :)

Men om du vill spela vidare på mammans namn så har jag ett litet tips, "biddemiss". Det är danska o betyder typ liten katt.
 
Har du inga barn du kan få tips av? :D
Mina barn döper mina katter efterhand. Vi har en Trazzel, en Dipsy (Teletubbies), en Rivis och den sista som är född 12/5 heter numera Legolas!

Märks vilka tv-program/filmer som varit poppis! :D
 
Endymion är fint, fast jag tycker iofs att det mer är ett hundnamn.. kan ju bero på att jag har en hund som heter så :p
 
Tummelisa/Tummeliten? Om du vill ha ngt liknande mammans ;)
Själv får jag hem en katt på fredag som mest troligt kommer
få heta Frits :)
 
Frits är ju jättegulligt!
Det hette alla våra stallkatter i ett stall där jag var medryttare förut. De var många, så det var enklast så...
 
Jag ska snart hämta en katt till och jagar också namn just nu. Jag försöker undvika namn som nästan kräver "smeknamn" -Ett fint namn är ju Cleopatra - men då blir det ju bara "Cleo"- namn tenderar ju att bli tvåstaviga till slut ändå..
Funderar just nu på Leia - efter prinsessan Leia i Star Wars. Vad sägs om det?? :idea:
 
Håller med om att det är bra med ett kort namn annars blir det ju bara smekisar,och man "använder" inte sitt fina namn!

Jag ville döpa min gulbruna kattunge till bäääch! (beige) med uttal bäääch!!! Fast det fick jag inte för syrran så han fick heta burre! De andra två heler Wilma (vims) och Sumo! (honom döpte inte jag!!)

Tuss
Tusse
Troll
Trassla
Pussel (som alfons katt)
Rassel
Pil
Pi
Kotten

Gillar löjliga kattnamn som ni kanske märker...
 
izz e d absolit bästa namnet men kan ha på en katt, dom kommer alltid när man ropar på dom då... Döpte mycke stallkatter till izz förut...

Mina egna ungar döpte jag till Miss Decibel (eftersom hon förde sånt liv efter första levnadsdygnet då vi nästan tänkte ta bort henne under första eftersom hon verkade sååå svag, tji fick vi :D) och humlan eftersom han spann konstant... hehe
Våra köpte heter zorro (hette, död), Nisse, Alice, och Millenium (kallas mille, född 2000)
 
Mercedes tänkte jga också när mina bebisar kom i Mars....det blev istället: Lexus (bilen), Lennox (efter Lennox Lewis, han är en riktig bråkstake), Ajax (hette från början Roxette men det visade sig bli en hane och då hade han redan fösökt bada i skurspannen....) å sen Tixi för att min sambo ville att vår skulle heta något liknande mamman, hon heter Mix, skulle från början haft en hane som skulle heta Max men fastnade för en hona istället och då blev det en Mix.

Andra namn jag gillar är Fräs (gärna med Z), Oliver, Sixten, Fritz är häftigt, Amadeus, Rolex, Frasse...
 
Tiny
Weeni
Nova
Svea
Plutten
Liten
Skrutten
Chili
Simon
Pompe
Came
Arafat (min väninnas katt hette så)
Selma
Hugo
Sune
Myran
Bamse
Maja
Lille Skutt
Tjorven
Pelle
Måns
Bill
Sluggo
Prippen
Tequila
Baylies
Jack
Bacardi
Janet
Datsun
Detlof
Kitty

Det var några iallafall Tyckte mercedes var himla fint.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
362
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
174
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
3
· Visningar
275
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
561
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp