Kattunge foder?

P

Phocahontas

Ska ta hem två kattungar om ett par veckor, mamman är vildkatt så dom kommer inte att ha ätit kattmat. Hur ska jag vänja dom med det? Och få dom till att äta det? Min vuxna katt äter Mjau torrfoder, och det kommer även dessa två att få göra när dom blir stora, men tills dess vet jag inte vad jag ska ge dom för foder. Inte RC eller Hills, det skulle inte min plånbok klara av i längden . Hur pass viktigt är det att dom äter ett kattungefoder? Vet att både Mjau och Whiskas har torrfoder för kattungar.

Sv: Kattunge foder?

Våra kattungar får mjau och torrfoder för kattungar (friskies) eller mjau torrfoder. Ofta vänjer sig katter vid en sorts mat och sen kan det vara svårt att byta. Mjau är bra och det är svenskt. Det finns ingen anledning att forsla kattmat i lastbil eller annat runt halva jordklotet när vi fortfarande har mat i vårt eget land.

MJAU har ett kattungefoder (torrfoder). Det brukar inte finnas i livsmedelsbutikerna men det finns på Granngården och liknande ställen.

MJAUs burkmat kan ni ge utan problem. Var försiktig när du börjar ge dem kattmaten bara så att du inte får dåliga magar.

Ska kolla upp Mjau´s kattunge foder, Mjau tycker jag är det bästa till vuxna katter så förhoppningsvis är det lika bra till kattungar.

Tack för svaren!:bow:

Liknande trådar

Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 200
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: MJLee
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 476
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 918
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar