Sv: Kattungar

12-14 veckor tycker jag är lagom. Det är lag på att man inte får sälja kattungar som är yngre än 12 veckor.

Tidigast 12 veckor är SVERAKs rekommendation och den som man ska följa för att få en katt som är mentalt förberedd att lämna mamman.

Det beror helt på tycker jag. Normalfallet är väl 12-14 veckor någonstans men det beror ju på när de får vaccinationerna, om de är stora nog osv. Jag känner mig inte bekväm med att lämna iväg en nyvaccinerad kattunge och inte heller en kattunge som är onormalt liten.

Som sagt är det inte tillåtet att skilja ungar från mamman innan 12 veckors ålder.

Okej tack för svaren:D
Det är så att min bror ska skaffa katt, och det finns kattungar påmitt jobb, och jag kom inte ihåg hur gammla mina katter var när vi fick dom,

För hon som har kattungarna sa att han redan kunde ta katten=/ men ja tror den endast är 7 veckor. Därför blev jag väldigt osäker.

Så de var tur jag fråga ialf!

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
381
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
180
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej! Jag ska ringa vet o fråga också, men vill även fiska lite svar här. Vi har kikat på en kattunge, som visade sig ha ett tångbett...
Svar
13
· Visningar
589
Senast: Mojma
·
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
476
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama