Kattungar.

åke

Trådstartare
Sv: Kattungar.

Take it easy x)
Jag kan nog inte svara på frågan. De kan säkert vara tre veckor gamla men som sagt har jag ingen aning. Har bara haft en kull katter hittills (och vill aldrig ha en igen o.o).

I morgon kanske ngn mer kattvettig människa kan svara :p

Jag skulle nog säga närmare 4 veckor än 3 veckor. Lättast att uppskatta ålder är genom att kolla vikten på dem. När mina kattungar var 3 veckor vägde de runt 400 g, vid 4 veckors ålder runt 500 g.

Jag skulle säga mellan 4-10 veckor. Storleken varierar ju så beroende på katt. Min ena kull är jättemycket större än min andra kull trotts att det inte skiljer så många veckor. Men med tanke på pälsen, propotionerna mm så liknar de mina 9 veckors som sett ut så rätt länge nu.

Väldigt fina var dom dock. Och ser ut att trivas i människors händer trots att de levt utan er ett tag. ;)

Hur känns de? Går rör de sig?
Är de så gamla som 7 veckor bör de gå balanserat och busa, hoppa, klättra. Är de 3-4 brukar de vara lite ostabilare, mindre motsträviga (envisa ;)) och mindre vågade. Men det är ju också individuellt.

Senast ändrad:

oj hjälp så söööta!!! Helt bedårande!

Mina är 3 veckor och 3 dagar och dina ser mer "utvecklade" och större ut än mina så min personliga gissning är kring 4 veckor. Mina 3-veckors är rätt ostadiga ännu.

Tack för alla era super bra svar. Dom vräker i sig burkmat och även annan mat. Dom går ganska bra och välbalanserat.Dom är rödda och fräser åt mig (fniss) Jag har inte sett dom leka och busa med varandra än.

Jag skulle nog säga närmare 4 veckor än 3 veckor. Lättast att uppskatta ålder är genom att kolla vikten på dem. När mina kattungar var 3 veckor vägde de runt 400 g, vid 4 veckors ålder runt 500 g.

Men vilket smart tips, tack snälla för det. Vad tycker du att jag skall avmaska dom med? Alltså vilket preparat?

Okej, troligen är de bara 4 veckor eller ngt då. De vänjer sig säkert snart vid människor. Du får vara på dom mkt. :D

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla kattvänner, Jag har fått hem en ny liten bekantskap som numera hunnit med att bo hos oss i tre veckor. Hon är fantastiskt fin...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 979
Senast: Speedway
·
B
Övr. Katt Hej! Har nog aldrig skrivit här förut men nu har jag funderingar på hur man gör när man tagit han om en mamma hennes 4 ungar (5v) och...
Svar
2
· Visningar
1 297
Senast: Sol
·
Körning Denna kanske skulle nålas.... Jag har dock ingen kommentar..:angel::angel...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 219
Senast: åke
·
Körning Lägger in en bild på Åke framför en timmer kälke. Både skaklarna och kälken är ledad på alla håll. (kan ni sluta skicka pm nu?:o)...
Svar
17
· Visningar
2 006
Senast: Trygg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama