Kattungar!!!

jo, jag kan juh tillägga att det inte e våra honkatter som "ynglar" av sig hemma hos oss samt att grannarna inte kommer å tar reda på dem... min honkatt ska ha ungar snart, å de e varmt välkomna... de andra som springer hos oss kallar jag åxå våra fast de inte är det... de e mer vilda en tama.. å jag kan inte gärna avliva, sterilicera/kasterera andras katter eller???
kom med ett bra förslag till nåt jag kan göra då?
:devil:

Mitt hjärta säger mig vad jag skulle göra i samma situation. Antingen ta dit någon som fångar in/avlivar katterna eller fånga in alla själv och kastrera (gärna i samarbete med ett katthem) Det verkar ju inte vara någon som bryr sig nämnvärt om de där katterna iallafall. Sen skulle jag aldrig nånsin släppa ut katterna om risken för att de är överkörda är så stor. Och självklart så kastrerar jag ALLA mina egna katter. Hur kan man låta bli?

Lycka till med bebisarna iallafall och ta väl hand om dem, kastrera dem och släpp INTE ut dem!

En del vill ju missförstå.... :mad:
Du tror inte honmenar så här: en katt som inte är hemma varje dag är svårt att ge p-piller, inte för att den behöver få ett p-piller om dagen, utan för att den behöver få sitt p-piller var exakt var sjunde dag. Vilket kan bli svårt om katten väljer just p-pillerdagen till den dagen som den inte är hemma. :crazy:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
548
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
588
Senast: Blyger
·
Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
360
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka