Kattungar med förstoppning

Riley

Trådstartare
Vad gör man åt det?
Katterna i det här fallet är 5 månader gamla, får förstoppning ibland. Sitter inne i lådan och jamar och skriker, typ. Jag har gett dem lite messmör hittills och det har hjälpt, men det kanske inte är speciellt nyttigt?

Sv: Kattungar med förstoppning

Messmör går bra att ge, det löser upp avföringen men du måste försöka lista ut varför de blir hårda i magen också. Vad äter de för mat? Äter de torrfoder kan det vara så att de får i sig för lite vätska och då blir avföringen hård, då kan man lösa problemet genom att ge burkmat morgon och kväll.

Du kan ge dem lite matolja också, det smörjer tarmen. Smör rumpan med olja också.

Sv: Kattungar med förstoppning

Jo precis, de har fri tillgång till torrfoder för just kattungar.
Tack så mycket för tipsen, ska testa dem.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
795
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 345
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama