Kattungar med diarre´

CA

Trådstartare
Vad gör man då?Ska dom ha någon speciell mat?
Dom är 8 ½ veckor.

Behöver tips!!

Kokt ris! Ge dom detta i en par dagar, inget annat. Om det verkar hjalpa, lagg i lite rivna morotter & kottfars eller annan finskuret kott nar du kokar riset. Nar de tolererar detta kan du borja blanda ut kattmat i risblandningen, lite i taget. Fortsatt sa tills de kan ata bara kattmat. Byt _inte_ sort pa fodret, det brukar kunna stalla till med problem. Lycka till!

Går kattungarna med sin mamma fortfarande?

Om inte så brukar det gå bra att ge majsvälling(barn välling) det har hjälpt många jag känner

A-fil brukar min veterinär rekommendera. Har aldrig haft egna katter med diarré, men a-fil är hennes tips.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt En familj hittade en kattunge högst upp på Ölandsbron. Det sägs att den gått dit själv men det kan den väl inte ha gjort? Hur många...
Svar
2
· Visningar
484
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
321
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
458
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka