Kattungar i Vedboden

B

Blossom7

Hej på er

Fick en chock i dag när jag skulle gå in i vedboden (är inte där ofta :crazy: )

En liten svart vit katt (inte min) låg inne i ett hörn och väste åt oss.
Känner igen katten hon har sprungit i området i ca 1 år.

Varför fräser hon så undrar min make, Hon har väl inte lagt barn här inne. Och mycket riktigt i en gammal kartong ligger fyra st underbara små kattungar. :love:
Men vad gör jag nu. Katten har såvitt jag vet inget riktigt hem. Och jag har redan nio katter, varav den senaste var en hittekatt som jag tog hand om i våras. Jag kan inte ha fler katter.......:crazy:
Gav katt mamman mat, hon var utsvulten, det bästa är ju ifall jag kan åka iväg med kattungarna innan dom blir så stora så dom tar sig ur kartongen. Men vart??? Skall ringa Göteborgskatt hjälp i morgon. Någon som har erfarenhet av dem? Eller något annat katthem i Göteborgs trakten. Skall även sätta upp lappar här i trakten ifall någon känner igen katten (man kan ju alltid hoppas att det finns en ovetande ägare någonstans) Alla tips och råd hur jag skall lyckas hitta ett hem till denna familj mottages tacksamt. Det sista jag vill är att köra dem till Blåstjärnan för avlivning.

Sv: Kattungar i Vedboden

:bow:
Vad fint gjort att ta hand om dem, oavsett om det slutar i att de får fina hem eller får somna in. Hellre det än att de får lida länge, men hoppas att något katthem kan ta in dem! :)

Jag lyckades:banana:
har hittat ett katthem (djurens samarittjänst) som tar emot katt mamman och barnen så fort jag lyckas få mamman så tam att jag kan fånga henne. ALL HEDER ÅT DEM SOM ARBETAR DÄR!!
Men givetvis har ingen sagt att livet skall vara enkelt, stannade på vägen hem hos min granne för att berätta den glada nyheten. DÅ berättar han att vi har ett nytt problem, en annan liten kattmamma (som jag bland annat har matat i sommar) har lagt tre små barn hos honom............

Skall det aldrig ta slut. Vi kom iallafall överens om att sterelisera henne och dela på kostnade då vi båda gillar den katten och hon är väldigt tillgiven. Men vad jag skall göra med de kattungarna vet jag inte än.....:crazy:

:bump: Underbart att de fick plats!
Hmm, förstår att det blir problematiskt med de nya ungarna. Fast ungar är ju ofta lättare att hitta nya hem till..

Liknande trådar

Övr. Katt Sorry om det redan fanns en sån här tråd, men hittade inte isf. Efter flera år av kattsjuka här hemma har jag ÄNTLIGEN bokat en...
Svar
16
· Visningar
1 114
Senast: skuggi
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 928
Senast: Lager
·
Övr. Katt Vår lilla kisse fick somna in häromdagen efter ett långt och tidvis hårt liv. Vet inte om vi skall ha någon ny katt, men om så får det...
Svar
18
· Visningar
2 949
Senast: mamman
·
Övr. Katt Hej, Det är så att jag och min sambo bestämde oss för att skaffa katt när vi flyttade ihop, det blev en kattunge från stället där jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 480
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kallbad
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit