kattungar -börja spinna

okej, för en av mina tycker jag låter lite ibland, misstänkt likt ett spinnande. Den är nästan 3 dygn.

Spinner den när den äter? Det är det som är spinnandets funktion, har jag läst. Ungen spinner för att signalera till mamman att "yes, jag har hittat min spene och mjölken rinner okej, så jag har det bara bra" :D

mandalaki

Spinnandet är en medfödd egenskap, alla kattungar kan det från födseln. (Sen kanske alla inte gör det från början, men de kan.)

Mina 4 bebisar började spinna mellan 2 och 4 dagars ålder. I början låter det som sagt mest som knaster...

Nej, jag har märkt att om mamma katt tvättar dem så spinner de men om hon ifrån dem och de fortsätter tvätta sig själva så slutar de spinna....men jag vet inte om de inte kan spinna och tvätta sig samtidigt...??!!

Turkisk Van och Scottish Fold kullarna som jag har haft har alla "knattrat" från start.
Brukar vakna när det är helt tyst på natten.
Knattrar det sover jag lugnt.

Yepp. Han kan göra vad-som-helst och spinna samtidigt. Han spinner HELA TIDEN, speciellt när man är arg och skäller på honom. :rofl:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
548
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
588
Senast: Blyger
·
Katthälsa Hej, Min katt fick 4 jätte pigga kattungar men ena har sina tassar åt andra hållet eller vad man ska säga den äter och sover och får...
Svar
5
· Visningar
904
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Skottlossning på skola
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur