Kattsnuva eller masken

B

bussig

Avmaskade min katt början av veckan. Han nös och har tårflöde från ett öga. Jag trodde det berodde på masken. Men han har inte blivit bättre. Kan han ha kattsnuva. Han hade det i våras men blev frisk. Grannens alla vildkatter har det. Eller är det sviter från masken.

Sv: Kattsnuva eller masken

Låter mer som snuva än som mask. Där ser man vikten av att vaccinera, folk tror ju gärna att de sjukdomar man vaccinerar mot är "utrotade", i snuvans fall är det definitivt inte så (och vaccinet garanterar ju inte heller att katten inte drabbas, men det lindrar förloppet)

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 597
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag förlovade mig 2019, gifte mig i våras. Så mina ringar har jag använt ett tag utan problem. Men för några veckor sen så blev det rött...
Svar
10
· Visningar
810
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 461
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 415
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4