@Mumfie
Jag är inte veterinär (jobbar dock inom människovården så kanske kan se/säga något) men bollar det jag tycker mig kunna se, så ta det med "en nypa salt" men alltid skönt med respons när dom små liven oroar en tänker jag.
Torka med fuktad bomullsrondell kanske? Med tidigare problem hade jag varit tveksam att droppa ner i hörselgången om inte vet. sagt det innan såklart antingen nu eller tidigare.
Jag kan inte se något som tyder på sår, en liten mini prick på vänster sida?? Vecket/kanten som går in i örat om du förstår vad jag menar? Är ju svårt att se men där är något, födelsemärke? Jag har försökt glo men så svårt..... Jag ser ingen rodnad någonstans.
Stackars M och sen med tidigare öronhistoria, fyyy!!
Tack för att du försöker lugna mig, det uppskattas verkligen! Han har inte haft några stora problem i öronen förut, det var den andra som hade problem förra året och på M fick vi bara order om att tvätta öronen några dagar och inget mer, och det var inte alls som nu.. Sen dess (8 månader?) Har han varit jättefin i öronen, inget klet eller något, tills det där plötsligt kom. Jag har torkat bort gegget men det kommer nytt över natten/under dagen. Hittar inga sår alls i örat där jag kan se och har lyst ner med ficklampa utan att se något.. geggan måste ju komma nerifrån men man ser bara gegga där uppe som på bilden. Han kliar sig inte eller skakar på huvudet eller något, verkar inte alls besvärad över det bortsett från när jag hällde vatten i örat och försökte massera lite försiktigt, det gillade han inte