Pratat med vet men det gav inte mycket. Redovisade hennes historia, att hon varit hård i magen hela tiden jag haft henne, ibland bara små kluttar. Men att det blivit mycket bättre sedan hon börjat få psyllium och nu lägger korvar, men att de är lite hårda. Att hon äter, dricker och kissar normalt och att allmäntillståndet är bra (blev slagen med en blixtsnabb tass när jag höll upp henne så vet kunde se slemhinnorna i munnen
) och sedan ville hon inte vara med längre. Att jag tycker att det ser ut som hon ibland har svårt att få ut korvarna och som sagt att hon rumpat sig två, tre gånger den sista tiden. Att hon bara äter Bozita.
Vet tyckte jag skulle avvakta. Att hon äter psyllium är bra och jag ska inte öka dosen. Om hon fortfarande är så hård att hon rumpar sig kan jag ge messmör och/eller laktulos. Eventuellt ansåg hen att jag skulle fundera på foder med mindre köttprocent eftersom vissa katter inte tål det. Jag föreslog att jag kanske ska ge henne mat flera gånger om dagen men mindre portioner vilket hen tyckte lät förnuftigt. Om hon slutar bajsa helt och går på lådan och försöker få ut nåt ofta utan att lyckas ska jag åka in med henne direkt.
Så ja, här står jag. Jag funderade på om jag skulle åka in och röntga tarmarna för att se om det är tillproppat men det tyckte vet var onödigt så länge hon bajsar. Ska köpa lite messmör och se om jag kan få i henne det. Laktulos har jag redan. Men jag ser det bara som tillfälliga lösningar och inget jag vill ge henne under en längre period.